Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارشناسان می‌گویند:افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در چین، نشان دهنده خطر تغییر سریع سویه‌هاست.

افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای پرندگان در چین در سال جاری نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان ایجاد کرده و به گفته آنها به نظر می‌رسد گونه‌ای که قبلاً در گردش بود تغییر کرده و شاید برای مردم مسری‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین در سال ۲۰۲۱ به سازمان جهانی بهداشت (WHO) ۲۱ مورد عفونت انسانی را با زیرگروه H۵N۶ آنفولانزای پرندگان گزارش کرده است، در حالی که این رقم در سال گذشته تنها ۵ مورد بود.

اگرچه این تعداد بسیار کمتر از صدها مورد آلوده به H۷N۹ در سال ۲۰۱۷ است، اما این عفونت ها جدی است و بسیاری را به شدت بیمار کرده؛ ضمن اینکه ۶ نفر در اثر ابتلا به اینوع جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفته که بیشتر موارد در تماس با طیور بوده و هیچ مورد تایید شده‌ای از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) نمی‌تواند در مورد افزایش موارد H۵N۶ در انسان اظهار نظر کند. با این حال، مطالعه‌ای که ماه گذشته در وب‌سایت be منتشر شد، بیانگر آن بود که «تنوع فزاینده ژنتیکی و توزیع جغرافیایی» H۵N۶ یک تهدید جدی برای صنعت طیور و سلامت انسان است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان پرندگان مرگ و میر آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • (تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین