Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینک توپ در زمین دستگاه قضایی است که پس از دو دهه به پرونده پر از فساد کرسنت رسیدگی و متهمان را محاکمه کند.

سرویس اقتصاد مشرق- با اعلام بخش اول پرونده قرارداد پر از فساد کرسنت و محکوم شدن ایران، بخش دوم این پرونده نیز توسط دادگاه بین‌المللی در حال رسیدگی است. اما به علت اهمال دولت روحانی در پیگیری این پرونده و انتصاب همه متهمان فساد کرسنت در هشت سال گذشته به مناصب مهم وزارت نفت، دست طرف اماراتی برای رد ادعای ایران درباره وقوع فساد در این قرارداد را پر کرده و محکوم شدن ایران را جدی ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با کوتاهی دولت روحانی، ایران حدودا ۱۲.۴ میلیارد دلار بابت قرارداد کرسنت باید به این شرکت اماراتی خسارت پرداخت کند، قرارداد پر از فسادی که در دولت اصلاحات توسط بیژن زنگنه و تیمش منعقد شد.

اکنون ایران برای بازگرداندن روند پرونده، یک راه در پیش دارد، محاکمه فوری عوامل این قرارداد از جمله بیژن زنگنه تا به دادگاه بین‌المللی اثبات کند که از نگاه حکومت ایران، ‌در این قرارداد فساد رخ داده و طبق قواعد بین‌المللی قرارداد قابل اجرا نبوده است.

اگر زنگنه و تیمش محاکمه نشوند، ایران مجبور به پرداخت ۱۲.۴ میلیارد دلار خسارت به کرسنت خواهد بود که معادل ریالی آن ۳۳۴ هزار میلیارد تومان (نصف بودجه عمومی یک سال کشور) خواهد بود و سهم هر ایرانی هم نزدیک به ۴ میلیون تومان خواهد شد!

اینک توپ در زمین دستگاه قضایی است که پس از دو دهه به این پرونده پر از فساد رسیدگی و متهمان را محاکمه کند یا این که همچنان در این زمینه کوتاهی صورت بپذیرد و دولت مجبور شود از خزانه کشور و جیب ملت خسارتی که زنگنه و مدیران نفتی دولت اصلاحات به کشور زدند را پرداخت نماید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان قرارداد کرسنت زنگنه بیژن زنگنه پرونده کرسنت پر از فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خبر از NBC، تعدادی از کارمندان گوگل در کالیفرنیا و نیویورک پس از تحصن بیش از ۸ ساعته در مقابل دفتر رئیس خود و درخواست از غول فناوری برای قطع روابط با اشغالگران اسرائیل توسط پلیس دستگیر شدند.

گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از تحصن در اعتراض به قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری با دولت و ارتش اسرائیل اخراج کرد. قرارداد گوگل با رژیم صهیونیستی شامل ارائه خدمات محاسبات ابری و هوش مصنوعی به دولت و ارتش این رژیم بود.

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • «هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار