Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@13:21:02 GMT

مدیران شهری منکر ترافیک؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۳۴۵

مدیران شهری منکر ترافیک؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر تهران در صحن شورا با اشاره به گره‌های ترافیکی روزهای اخیر در معابر پایتخت، به عدم توضیح مدیران شهری در این خصوص اعتراض و خود از مردم عذرخواهی کرد.

ناصر امانی خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که برای ارائه برنامه چهار ساله این معاونت در صحن شورای شهر حضور پیدا کرده بود، گفت: دست‌کم دو هفته است که مردم تهران گرفتار ترافیک وحشتناکی شده‌اند و مرکز شهر عملا در ساعات پیک قفل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نه اعضای شورا و نه مقام مسوولی از شهرداری عامل ترافیک این روزها را توضیح نداده است.

وی از اینکه معاون شهردار تهران در جلسه اخیر شورا در این رابطه توضیحی نداد، انتقاد کرد و در حالی که مدیران را مقصر وضعیت فعلی ترافیک دانست، از شهروندان بابت این موضوع عذرخواهی کرد.

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اما از برگزاری جلسه شورای ترافیک تهران برای بررسی وضعیت ترافیک این روزها و اصلاح ساعات طرح ترافیک خبر داد. وی درباره ترافیک سنگین روزهای اخیر گفت: بر اساس برداشت اطلاعات از سامانه‌های ترافیکی پایتخت، حدود یک ماه و نیم است که ترافیک روند افزایشی داشته، اما در روزهای اخیر شاهد روند کاهشی بودیم.

وی در حالی از کاهشی شدن بار ترافیک خبر داد که هنوز هیچ مداخله‌ای چه به لحاظ تغییر ساعات اجرای طرح‌های ترافیکی یا ساعات کار شاغلان و چه به هر شکل دیگری صورت نگرفته است و مشاهدات میدانی شهروندان نیز نشان می‌دهد بار ترافیک معابر به ویژه در پیک عصرگاهی به طور محسوس کاهش پیدا نکرده است.

در واقع مدیران شهری در حالی مدعی کاهش بار ترافیک در روزهای اخیر شده‌اند که هنوز در معابر چنین وضعیتی به طور ملموس مشاهده نشده است و از نگاه بسیاری از شهروندان چنین اظهاراتی به منزله انکار ترافیکی است که در هفته‌های اخیر سبب اتلاف وقت زیادی از شهروندان شده است.

در عین حال شهرداری تهران بنا دارد با توجه به خنثی شدن اثر اجرای طرح ترافیک بر وضعیت بار تردد خودروها در معابر، در زمان اجرای این طرح نیز بازنگری کند؛ موضوعی که در هفته‌های اخیر مورد درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بوده است.

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، شفیعی دیروز در صحن شورای شهر عنوان کرد: اخیرا جلسه‌ مفصلی با متخصصان ترافیک داشتیم که بی‌اثر شدن طرح ترافیک به واسطه اجرا در بازه زمانی۳۰: ۸ تا ۱۶ است را علت ازدحام خودروها دانستند. وی اظهار کرد: ممکن است وزارت بهداشت موافق اصلاح ساعت اجرای طرح ترافیک و افزایش این بازه زمانی نباشد؛ اما امیدواریم با اصلاح ساعات اجرای طرح ترافیک به نحوی که هم صبح زودتر آغاز شود و هم در زمان عصرگاهی دیرتر تمام شود، بتوانیم بخش عمده مشکل ترافیک تهران را حل کنیم.

ایده اصلاح طرح ترافیک برای کنترل بار تردد خوردوها در معابر در حالی مطرح شده که مشخص نیست ستاد مقابله با کرونا با این موضوع موافقت خواهد کرد یا نه.در عین حال کارشناسان معتقدند تنها اعمال محدودیت‌های هوشمندانه است که می‌تواند از بار سفرهای غیرضروری با خودروی شخصی - که با توجه به تعطیلی مدارس، عامل اصلی ترافیک این روزهای پایتخت شناخته می‌شود - بکاهد.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه تامین ۲هزار دستگاه اتوبوس و ۶۳۰ دستگاه واگن مترو در اولویت است و برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت گرفته است، در عین حال گفت: تحویل نخستین سری واگن‌ها از این تعداد دست‌کم دو سال زمان می‌برد و به فوریت میسر نیست. از طرفی با توجه به شرایط کرونا توصیه می‌شود که حضور مردم در ناوگان حمل و نقل عمومی فشرده نباشند و به همین دلیل مردم بیشتر از خودروی شهری استفاده می‌کنند که نتیجه آن ترافیک سنگین روزهای اخیر است.

   پیشنهاد برای لغو منع تردد شبانه

پیشنهاد لغو محدودیت تردد شبانه در پایتخت که با هدف کاهش شیوع کرونا صورت گرفته است نیز قرار است مطرح و دنبال شود. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اخیرا اعلام کرده این محدودیت در حالی که اثر چندانی روی کاهش شیوع بیماری کرونا نداشته است، اما در عمل به فشرده شدن بار ترافیک در ساعات قبل از ۲۲ منجر می‌شود و عملا بار ترافیک در بازه عصرگاه و ابتدای شب تشدید شده است. با این حال موافقت با این قبیل طرح‌ ها منوط به اقناع ستاد مقابله با کرونا خواهد بود و بدون جلب نظر اعضای این شورا، بعید است مداخله جدی درباره اصلاح ساعات طرح‌های ترافیکی صورت گیرد.

پربیننده ترین قیمت خانه های ویلایی کرج +جدول خرید مسکن حمایتی به صرفه است؟ / مسکن حمایتی بخریم یا مسکن مهر؟ قیمت خانه ‎‌های کلنگی تهران +جدول چینی‌ ها مسکن حمایتی را با چه قیمتی می‌ سازند؟ / آیا مسکن چینی ارزان‌ تر تمام می‌ شود؟ ثبت‌ نام بیش از ۴۰۰ هزار متقاضی برای مسکن حمایتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترافیک روزهای اخیر مسکن حمایتی طرح ترافیک بار ترافیک اجرای طرح شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر

شهردار اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی است و فلسفه ایجاد خودروهای تندرو و اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز همین مورد است که فاصله مبدا تا مقصد را در حداقل زمان ممکن تنظیم شود، از این‌رو در مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو باید موانع برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: از فرصتی که ایجاد شده و می‌توانیم با مردم گفت‌وگو کنیم خوش‌حال هستم، مواردی ممکن است از دید مردم مطرح شود که ما به علت حجم اشتغالات متوجه آن نباشیم، انعکاس مردم کمک به بهتر شدن شرایط شهر می‌کند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

پارک حاشیه‌ای خودروها کنار مسیر بی‌آرتی باید به کمک پلیس راهور کنترل شود

شهروند: مسیری که در خیابان شمس‌آبادی تبدیل به بی‌آرتی شده است، با توجه به حضور پزشکان و تردد زیاد مردم، مشکلات زیادی برای شهروندان به‌وجود آورده است، زیرا خودروها کنار مسیر پارک می‌کنند و امکان تردد سایر خودروها با سختی زیاد وجود دارد و ترافیک سنگینی حدفاصل چهارراه طالقانی تا چهارراه قصر به‌وجود می‌آید.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی است و فلسفه ایجاد خودروهای تندرو و اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز همین مورد است که فاصله مبدا تا مقصد را در حداقل زمان ممکن تنظیم شود، از این‌رو در مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو باید موانع برداشته شود.

حدفاصل مسیر طالقانی تا شیخ‌بهایی از جمله مسیرهایی است که خط بی‌آرتی به دلیل مشکلاتی که بیان شد، دچار توقف زیاد می‌شد، به همین جهت طی مطالعات انجام شده خط ویژه راه‌اندازی شد تا به تسریع حرکت اتوبوس‌ها در خط بی‌آرتی کمک کند و در عین حال مشکلات خاصی برای آن محل ایجاد نمی‌کند، اما باز هم پس از طرح شکایات قرار شد بررسی مجدد توسط اداره ترافیک انجام شود، در کنار شکایاتی که بیشتر مربوط به کسبه محل است، بازخوردهای خوبی از مسافران داشتیم.

انتقال مطب پزشکان از محور شیخ بهایی و آمادگاه از قدیم‌الایام مطرح بود و انتظار می‌رفت که پس از افتتاح شهرک سلامت، این مطب‌ها به آن مکان منتقل شود، اما نوع کار شهرک سلامت متفاوت است و در آن بیشتر درمانگاه‌های تخصصی فعال هستند.

در حال حاضر مباحثی درباره احداث مجتمع پزشکان مطرح شده است، اما چیزی نیست که در کوتاه مدت مشکل‌گشا شود.

یکی از مشکلاتی که موجب کندی حرکت خودروها می‌شود، پارک حاشیه‌ای خودروها کنار مسیر بی‌آرتی است که باید به کمک پلیس راهور کنترل شود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: این بخش، قسمتی از خط چهارم بی‌آرتی است که طبق مطالعات انجام شده، سرفاصله این قبل از اینکه تغییرات انجام شود ۱۱ دقیقه بود و پس از تغییرات به ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده و برنامه این است که با افزایش ناوگان به پنج دقیقه که حد استاندارد است برسد.

پس از احداث با همکاری پلیس راهور بررسی‌های میدانی انجام شد، چند موضوع مطرح بود، نقشی که این خط در تعدیل ترافیک خیابان ایجاد کرده، در ساعت پیک ترافیک خیابان شمس‌آبادی مربوط به قسمت جلوی خیابان است و تا چهارراه قصر ادامه دارد، حذف پارک حاشیه‌ای انجام شد، اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد تا افراد از پارکینگ طالقانی استفاده کنند، همچنین جانمایی ایستگاه اتوبوس سر چهارراه قصر به گونه‌ای بود که موجب مختل شدن مسیر ویژه می‌شد که آن ایستگاه نیز به قسمت کنار پیاده‌رو و عقب‌تر منتقل شد که در گشایش ترافیک آن محل مؤثر بود.

عبور عرضی عابران پیاده و افراد دارای ویلچر مورد بعدی است که به منطقه ابلاغ شده تا در راستای تسهیل عبور این افراد نیز گذرگاه‌های ایمنی ایجاد شود؛ هدف اول اجرای این طرح بهبود تردد اتوبوس‌ها بوده است که سرعت و سرفاصله اتوبوس‌ها بهبود پیدا کرده است.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 745458

دیگر خبرها

  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری