Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «حمله سایبری»، «کارت اعتباری یارانه»، «اسنوکر»، «ریحانه پارسا»، «جایگاه های سوخت فعال» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حمله سایبری

اختلال در سامانه هوشمند سوخت ایران که روز گذشته و ساعت اولیه روز در سراسر کشور رقم خورد، خیلی زود به تیتر یک رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد و در این میان با تأیید حمله سایبری و هک شدن سامانه های مرتبط، مفهوم حمله سایبری به یکی از ترندهای روز تبدیل شد.

منظور از حمله سایبری که در 24 ساعت گذشته به شدت از سوی کاربران در فضای مجازی و گوگل مورد استفاده قرار می گیرد، هر نوع تلاش برای دستیابی به اطلاعات خصوصی و محرمانه و یا اختلال ایجاد کردن در شبکه‌های کامپیوتری است و به عبارت ساده‌تر هر نوع حمله از یک کامپیوتر و یا شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها به یک و یا شبکه‌ای از کامپیوترهای دیگر، یک حمله سایبری تلقی می شود.

همانطور که اشاره شد ۴ آبان ۱۴۰۰ برای ساعاتی سامانه‌های هوشمند سوخت رسانی در ایران دچار اختلال شد وبه گفته منابع مطلع، اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودرو‌ها شده، ناشی از حمله سایبری بوده است.

بیشتر بخوانید

تایید حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها کارت اعتباری یارانه

روز گذشته خبری روی خروجی رسانه ها قرار گرفت مبنی بر اعطای کارت اعتباری یارانه به اقشار کم درآمد. همین خبر کافی بود تا عبارت «کارت اعتباری یارانه» نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

در رابطه با جزئیات این خبر که از زبان محمد رضا پورابراهیمی- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد، پورابراهیمی در این باره گفت: افراد کم درآمد در اولویت دریافت کارت اعتباری هستند.

وی افزود: چنانچه قرار شد به افراد دیگر هم پرداخت شود در دو سطح انجام می شود.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاهای اساسی با نرخ ارز نیمایی وارد می شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که به جای ارز برای واردات، سرانه مصرف برای مردم در نظر گرفته شود. یعنی شبیه به مدل کارت سوختی  که اکنون  است. نرخ ارز ترجیحی برای هر فرد است و ما به التفاوت هم بر اساس نرخ بازار محاسبه می‌شود.

پورابراهیمی گفت: بنابراین مجلس کارت اعتباری را پیشنهاد داده است که بتواند بر اساس سرانه مصرف با قیمت‌های ترجیحی در اختیار مردم قرار بگیرد تا در مسیر مصرفی بتوانند با قیمت‌های ترجیحی کالاهایشان را خریداری کنند.

 اسنوکر

اسنوکر شکلی از بیلیارد است که روی میز بزرگی پوشیده از ماهوت سبز که دارای شش حفره است بازی می‌شود. چهار پاکت در چهارگوشه میز و دو پاکت دیگر در وسط کنارهٔ میز قرار دارند. رنگ سبز رویه میز نشانی از دورانی‌ست که بازی بر روی چمن انجام می‌شده‌است؛ در آن زمان ضربه‌ها با عصا زده می‌شده و بعدها به میزهای کنونی و با چوب‌های حرفه‌ای‌تر تکامل یافته‌است. اسنوکر در فرهنگ لغت انگلستان به معنی زیرک، مارموز و… هست و معنی آن در بازی پنهان کردن، از دسترس دور کردن، سد کردن و ماسک کردن است.

این واژه نیز در 48 ساعت گذشته به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد که دلیل آن شاهکار حسین وفایی برابر سالیوان افسانه ای و شکست او در مسابقات مسترز آلمان بود.

بر اساس جزئیات این خبر دو روز  پیش و در مرحله انتخابی مسابقات مسترز آلمان، حسین وفایی موفق شد با برتری برابر رونی ا سالیوان، قهرمان پرآوازه بریتانیایی، شگفتی مسابقات را رقم بزند.

وفایی که تا پیش از این یک بار برابر سالیوان قرار گرفته بود و با نتیجه 1-4 شکست خورده بود، توانست با عملکردی کم نقص، با کمترین میزان خطا بازی کرده و بدون اینکه حتی یک فریم به نابغه بریتانیایی بدهد، با نتیجه 0-5 برابر او به پیروزی برسد.

همانطور که اشاره شد این اتفاق سبب شد تا خیلی زود واژه اسنوکر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

گفتنی است، حسین وفایی ایوری متولد۲۳ شهریور ۱۳۷۳ در آبادان و از بازیکنان و قهرمانان رشته اسنوکر اهل ایران است.

 او با قهرمانی در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱ توانست به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان را کسب کند.

از دیگر افتخارات وی می‌توان به حضور همراه با تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در رشته اسنوکر و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا، یکی از بازیگران سابق و پرحاشیه سینما و تلویزیون ایران است که این روزها با رفتار و اقدامات عجیب و دور از شأن خود در کشور ترکیه همچنان مورد توجه کاربران و رسانه ها قرار دارد.

او که به نظر می رسد اساساً هدفی را در زندگی دنبال نمی کند و امروزه به بازیچه سردسته های سایت های قمار و شرط بندی تبدیل شده است، گاهاً و به واسطه اخباری که پیرامونش منتشر می شود به ترند گوگل نیز تبدیل می شود.

اخیراً و در فضای مجازی شایعه شد که ریحانه پارسا به قتل رسیده است. همین شایعه کافی بود تا خیلی زود نام او به یکی از پر جست و جوترین خبرها در شبکه های اجتماعی تبدیل شود.

هر چند خیلی زود دروغ و کذب بودن این خبر منتشر شد و رسانه ها و منابعی که این خبر را منتشر کردند به نوعی در آفساید قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

دلیل رفتارهای غیرعادی «ریحانه پارسا» و همسرش جایگاه های سوخت فعال

با اخلال بزرگی که به واسطه حمله سایبری در سامانه هوشمند سوخت کشور رخ داد و امر سوخت رسانی به مردم با مشکل جدی رو به رو شد، با تلاس مسئولان برخی جایگاه ها برای سوخت رسانی به صورت آزاد و موقت به مدار برگشتند.

از آنجایی که امکان فعال سازی همه جایگاه ها در سریعترین زمان ممکن وجود نداشت، برخی جایگاه ها فعال و برخی جایگاه ها غیر فعال بودند.

همین مسئله سبب شد تا عبارت «جایگاه های سوخت فعال» نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود و مردم به در گوگل به دنبال یافتن جایگاه های سوخت فعال باشند.

بیشتر بخوانید

۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت به مدار بازگشتند

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم اسنوکر حسین وفایی حمله سایبری جایگاه های سوخت کارت اعتباری یارانه ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم جایگاه های سوخت فعال کارت اعتباری یارانه ریحانه پارسا حمله سایبری هوشمند سوخت تبدیل شود خیلی زود رسانه ها تبدیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

ایسنا/گیلان مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های گیلان با بیان اینکه در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است، گفت: جمع آوری زباله به روش هوشمند می‌تواند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه‌های هوشمند شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

شهرام توانا امروز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مثل تمام کشورهای دنیا به ناچار با توجه به افزایش حجم استفاده مردم از سامانه‌ها و سکوها در فضای مجازی باید به سمتی می‌رفتیم که شهروندان به روش‌های هوشمند زباله را تفکیک کنند. لذا در چند شهر ایران این مساله به صورت آزمایشی انجام شد و بعد از آن در قالب یک دستورالعمل اجرایی، روش‌های هوشمند جمع آوری پسماند خشک توسط وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: در بندرانزلی نیز این امر طی دوره یکساله به صورت آزمایشی آغاز شد تا آرام آرام و با گام‌های مشخص پیش برویم که خوشبختانه شاهد همکاری خوب شهروندان بودیم به طوری که در اوایل سال گذشته کمتر از ۵۰۰ نصب سامانه بهروب را شاهد بودیم ولی الان ۴ هزار نصب داریم.

وی با بیان اینکه میانگین تولید زباله در شهرستان بندرانزلی روزانه تا ۱۲۰ تن است، افزود: ۱۰ تن آن خشک است که همه این زباله‌های خشک ارزش بازیافتی و اقتصادی ندارد از جمله پارچه، چوب، خاک روبه، زباله‌های بهداشتی، و ... اما موادی از جمله پلاستیک، پت، آهن، لاک، آلومینیوم، مشما ارزش بازیافتی دارد.

توانا در خصوص میزان جمع آوری پسماند و زباله خشک تفکیک شده توسط سامانه بهروب در بندرانزلی گفت: از ۱۰ تن زباله خشک؛ ۷ تن قابل ارزش است اگر این مقدار زباله را به عنوان سقف میزان با ارزش‌ها در نظر بگیریم بهروب در هر مرحله جمع آوری در روز بین ۸۰۰ تا هزار کیلو جمع آوری می‌کند یعنی یک هفتم زباله ها و این عدد قابل توجهی است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان تصریح کرد: البته نباید از این مساله غفلت کرد که مابقی زباله‌های خشک توسط زباله گردها جمع آوری می‌شود.

توانا به اهمیت جلوگیری از پدیده زباله‌گردی اشاره کرد و گفت: این امر مقوله‌ای است که به دلیل تبعات منفی همچنین تعداد بالای گاراژهای ضایعاتی که باعث پلشتی و چهره بد شهری می‌شود، دادستانی محترم نیز به برخورد با این مساله به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و احساس می‌شود جمع آوری زباله به روش هوشمند عامل ترغیب مردم برای تفکیک زباله از مبدا و مشارکت در استفاده از سامانه های هوشمند می‌شود و تا حد زیادی در رفع معضل زباله گردی موثر است.

وی با بیان اینکه نکته مهم در فعالیت بهروب این است مردم تا جایی که می‌توانند این زباله ها را در منزل تفکیک کنند زیرا با این کار زباله کثیف و بی‌ارزش نمی‌شود، گفت: تفکیک زباله در مبدا، روش‌های هوشمندسازی و حتی روش‌های منظم جمع آوری هفتگی به ما کمک می‌کند که بدانیم در چه ساعتی و چه زمانی این زباله را تحویل بدهیم و یا با استفاده از این سکوها و اعلام آمادگی برای تحویل زباله، مسئولین این امر در اسرع وقت جهت تحویل زباله ها مراجعه می‌کنند.

توانا با بیان اینکه هزار کاربر هر هفته با ما همکاری می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در بندرانزلی از سامانه بهروب، مساله را با جناب آقای استاندار مطرح کردیم و ایشان عین این مطلب را برای تمام شهرداری‌های استان گیلان ابلاع کردند و هم اکنون تمام شهرداری‌های گیلان به صورت نظام‌مند این سامانه را در اختیار دارند.

مدیر پسماند شهرداری‌های استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر استفاده از سکوی بهروب برای تحویل زباله های خشک، جهت کارهای دیگر هم می توانند از این سامانه استفاده کنند که از آن جمله کمک های نیکوکاری است، گفت: چون کسانی که در این حوزه همکاری می‌کنند پول گزینه اول آنها نیست هر چند مهم هست ولی می‌خواهند یک کار روشمند انجام دهند لذا این موارد در سامانه بهروب تعریف شده است.

توانا تصریح کرد: در تلاش هستیم دو سکوی دیگر ایجاد کنیم که انحصار برای یک گروه نباشد تا علاوه بر ایجاد فضای رقابتی مردم هم به راحتی با سکوهایی که در اختیار دارند زباله‌های خود را مبادله کنند.

وی افزود: در تمام دنیا یکی از روش‌های شناخت شهروند نمونه، میزان همکاری در حوزه مدیریت پسماند است و از سال ۹۹ که وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها این مساله را در قالب دفترچه عوارض بهای خدمات مدیریت پس‌ماند، ابلاغ و تعیین کرد شهرداری‌های به شهروندانی که در حوزه تفکیک از مبدا کمک کرده و مشارکت دارند تخفیف دهد، با این شیوه می‌توانیم میزان همکاری شهروندان در خصوص تفکیک زباله از مبدا را رصد و بر اساس آن تخفیفات لازم را در حوزه نوسازی و عوارض به فعالان این عرصه اعطا کنیم.

مدیر سازمان پسماند شهرداری‌های استان گیلان با بیان اینکه مشارکت در این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: باید تلاش کنیم با افزایش میزان توسعه و کاربری در این فضا مردم بتوانند با راحت‌ترین، ساده‌ترین و کم انرژی ترین روش؛ بهترین خروجی را از این همکاری داشته باشند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد! | اگر حرف خوبی برای گفتن نداری، چیزی نگو
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی