Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای عالی معادن چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فعال شدن معادن راکد باید در دستور کار دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر بهره‌برداران تمایلی برای فعال کردن معادن ندارند و در مهلت تعیین شده معدن تحت اختیار خود را فعال نکرده‌اند، امتیاز بهره‌برداری آن‌ها سلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: فعال شدن معادن راکد می‌تواند باعث ایجاد رونق در بحث تولید و اشتغال شود، بنابراین باید تدابیر لازم برای فعال‌سازی معادن راکد اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجدد هفت معدن در چهارمحال و بختیاری

عباسی اضافه کرد: اگر معادن به‌دلایل متعددی مانند شرایط اقتصادی و کرونا دچار رکود شده باشند، می‌توان برای فعال شدن آن‌ها یک مهلت تعیین کرد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید در اسرع وقت پاسخ استعلامات را به بهره‌برداران از معادن اعلام کنند، اگر بهره‌برداران برای دریافت استعلام مراجعه نکردند، پاسخ استعلام به دستگاه مربوطه ارسال شود.

عباسی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است مجوز بهره‌برداری از یک معدن به صورت کامل سلب شود، قبل از طرح شدن در جلسه شورای معادن باید در جلسات کارشناسی به صورت دقیق بررسی شود، همچنین صاحبان معادن باید حقوقات دولتی را به ازای میزان بهره‌برداری بپردازند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن راکد تولید و اشتغال معادن راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است

مسعود اکبری باقرآباد معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور ادامه داد: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری