Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار سیاسی آمریکا حرکت نکند هر چند اگر اینگونه حرکت کند با سد محکم سیاست مقاومتی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. - اخبار استانها -

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: اساساً ایالات متحده آمریکا برای اعمال فشار بر کشورهای مورد هدف یک سیاست را در تمام برنامه ریزی‌های خود در دستور کار دارد و آن خارج کردن مسیر پرونده‌ها و موضوعات از مسیر فنی حقوقی به مسیر سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلیل این موضوع ادامه داد: چرا که در بستر فنی حقوقی امکان اعمال فشار بر اساس حقوق بین الملل برای آمریکا میسر نیست و کشورهای دنیا هم با او همراهی نمی‌کنند اما زمانی که مسیر یک پرونده یا موضوعی کاملاً فنی تخصصی و حقوقی از مسیر اصلی خود خارج شود و به مسیر سیاسی سوق داده شود اعمال فشار و قدرت و همراه کردن برخی فشارها برای آمریکا میسر می‌شود.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران موضوع کاملاً تخصصی و فنی حقوقی است و بر اساس قواعد بین‌الملل و قراردادهای بین کشورها با آژانس امکان اعمال فشار سیاسی بر اساس بستر حقوقی و فنی تخصصی وجود ندارد.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی با برخی از مقامات ایالات متحده آمریکا، تصریح کرد: این دیدارها تلاشی است برای اینکه مسیر پیگیری موضوع هسته‌ای ایران را از نگاه فنی تخصصی و حقوقی به سمت فشارهای سیاسی تغییر دهند اما همه کشورهای دنیا این را می‌دانند، مادامی که قواعد بین‌المللی و قراردادهای مشخص بین آژانس با کشورها رعایت می‌شود و بستر راستی‌آزمایی آن‌ها فراهم است همه کشورها بر اساس قواعد بین‌الملل و آژانس از حقوق قانونی بهره‌مندی از فعالیت‌های هسته‌ای در راستای تامین انرژی و سایر ظرفیت‌های هسته‌ای بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا در جهت فشار بر آژانس در زمینه موضوع هسته‌ای ایران، گفت: آمریکا با این کار به دنبال این است که موضوع هسته‌ای ایران را از بستر فنی تخصصی و حقوقی یکبار دیگر به فضای سیاسی سوق دهد، اساسا آنچه که در سال‌های متوالی سبب طولانی شدن موضوع هسته‌ای کشور ما شد، تلاش‌های آمریکا برای نفوذ و قدرت بر آژانس برای تهدید موضوع هسته‌ای ایران در بستر فضای سیاسی بود.

راستینه بیان داشت: اما آنچه که برای تمامی کشورهای دنیا محرز شده عدم حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای است چرا که اینکار خلاف مبانی دینی و عقیدتی ما بوده و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری حرام است، اما اینکه آمریکا در دیدار با آژانس بین المللی و سایر کشورها در تلاش است پرونده هسته‌ای ایران را سیاسی جلوه دهد از لحاظ حقوقی و فنی تخصصی، ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته متاسفانه فشارهای سیاسی آمریکا بر تصمیمات آژانس بین‌المللی حاکم بوده یعنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ نوع استقلالی در بررسی و اعلام نظر نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران رعایت نکرده است و همواره تحت عنوان نگاه‌ها و نظرات سیاسی اعمال نظر و بیانیه داشته است.

وی با اشاره به فشارهای مضاعف آمریکا بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: در طول سال‌‌های گذشته دروغ‌های ایالات متحده آمریکا در اعلام سلاح‌های کشتار جمعی در برخی از کشورها که بستر حمله نظامی از جمله افغانستان و عراق به آنها شد، امروز دنیا را به این نقطه رسانده است که فشار آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران به بهانه حرکت به سمت سلاح هسته‌ای یک برنامه‌ریزی سیاسی و دروغ محض است.

آمریکا: تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار داردجنجال در آلمان به دلیل اظهارات وزیر دفاع درباره لزوم تهدید هسته‌ای علیه روسیهآمادگی ایران برای همکاری با کشورهای اسلامی در توسعه فناوری هسته‌ای

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به روشنگری جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و تعهداتی که در طول سالهای گذشته بر آنها پایبند بوده فضای شفاف و روشن‌تری پیش روی آژانس‌بین‌المللی گذاشته است، امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار سیاسی آمریکا حرکت نکند هر چند اگر اینگونه حرکت کند با سد محکم سیاست مقاومتی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 7540

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی عضو فراکسیون دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موضوع هسته ای ایران مجلس شورای اسلامی سیاسی آمریکا بین المللی فنی تخصصی اعمال فشار فشار سیاسی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) از زیر نظر داشتن اوضاع در ایران، در پی تنش‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش فارس، آژانس اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما تایید می‌کنیم که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است: «ما تکرار می‌کنیم که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف اقدامات نظامی قرار بگیرند».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به تلاش ناموفق برخی عوامل برای خرابکاری در اصفهان، گفت: «ما همچنان از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان بدهند».

بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفته و از بین رفتند.

منابع آگاه نیز ساعتی پیش به خبرگزاری فارس اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس