Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@16:32:45 GMT

قیمت جدید خرما اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۵۸۷

قیمت جدید خرما اعلام شد

محسن رشید فرخی با اشاره به اینکه برداشت خرمای پیارم در مناطق هرمزگان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: امسال برآورد می شود که به طور متوسط تولید سالیانه خرما به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد، هرچند خسارت هایی به خاطر تغییر اقلیم و خشکیدگی خوشه خرما در برخی مناطق داشتیم، اما در برخی مناطق افزایش تولید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه قیمت از پیش تعیین شده ای برای خرما نداریم، افزود: با توجه به تنوع ارقام، قیمت خرما متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان است.

رشید فرخی با اشاره به اینکه قیمت خرما از پیش تعیین نشده است، بیان کرد: با توجه به افزایش ۳ تا ۴ برابری نهاده های کشاورزی و تورم، قیمت محصولات کشاورزی باید افزایش یابد و خرما هم نباید از این امر مستثنی باشد.

رئیس انجمن خرما در واکنش به عرضه خرما ۲ برابر نرخ مبدا در بازار بیان کرد: سودهای ۵۰ درصدی برای قیمت کالا در فروشگاه های زنجیره ای لحاظ می شود که این امر به زیان مصرف کننده و تولید کننده است که دستگاه های مسئول باید جوابگو باشند.

او درباره آخرین وضعیت صادرات خرما گفت: گرچه شرایط تحریم و کرونا بر بازار صادرات اثر گذار است، اما قسمت اعظم آن به خود تحریمی بازار داخل باز می گردد که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا قوانین صادرات منطبق با قوانین صادرات دنیاست؟ آیا صادرات محصولات کشاورزی نیازمند مشوق است؟

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1567398

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرما افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد
  • صادرات خاویار طلایی از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار