Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت سه نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۷۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۷۰ بیمار حاد تنفسی و۵۱ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت

بهرام ربیعی   بیان کرد: اواخر سال ۶۶ بود که تهران در انتهای بمباران بسر می‌برد و مسوولیت ساخت پناهگاه‌ها و پدافند غیرعامل را در سازمان هواپیمایی برعهده داشتم، آن موقع هنوز شرکت فرودگاه‌ها تشکیل نشده بود و تمام تشکیلات زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد.

وی افزود: اوایل انقلاب بود، به یاد دارم روزی محمدجواد رعنایی فر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وقت دعوت کرد که می‌خواهیم سفری به بهترین نقطه داشته باشیم، در سر فکر ترکیه و اتریش داشتم تا اینکه به زاهدان آمدیم؛ این شد که سال ۶۷، ۶۸ و اوایل ۶۹ به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در این استان مشغول به فعالیت شدم.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خصوص تغییراتی که در طول حداقل چهل سال گذشته رخ داده است، گفت: در آن سال‌ها روزی یک پرواز به تهران داشتیم، در مسیر مشهد به زاهدان نیز یک پرواز در هفته با مصیبت و گرفتاری زیادی به علت اینکه در اواخر جنگ بودیم انجام می‌شد، تا اینکه ترمینالی در سال ۶۸ در چابهار ساخته و اولین پرواز آن اوایل تابستان ۶۸ بر فراز آسمان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از آن شرکت هواپیمایی ساها را در سیستان و بلوچستان تشکیل، و اولین پرواز از زاهدان - ایرانشهر- چابهار را به عنوان پرواز مسافری انجام شد؛ چرا که در آن سال‌ها این شرکت مختص به فعالیت‌های نیروی هوایی بود، همچنین در آن سال‌ها زمان فعالیت فرودگاه‌ها از طلوع تا غروب خورشید بود که توانستیم مجوز را بری فعالیت تا ساعت ۲۲ انجام دهیم.

انجام متوسط هشت پرواز روزانه

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در این باره اظهارکرد: هم اکنون شرایط بسیار تغییر کرده به گونه‌ای که سالن‌های جدید در بخش‌های فرودگاهی ایجاد و ترمینال‌ها تغییر کرده، امکانات، تجهیزات و خدمات مورد نیاز حرکت مسافران و نیز جابجایی بار بر اساس استانداردها و قوانین موجود فراهم شده است.

مهدی خسروی بنجار افزود: امروز در سطح فرودگاه بین المللی زاهدان روزانه متوسط هشت پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، گرگان و چابهار انجام می‌شود که نسبت به آن سال‌ها که تهران یا گاهی مواقع مشهد بوده، این تغییرات حاصل شده است.

وی ادامه داد: به پاس خدمات صورت گرفته در طول این سال ها، سیستان و بلوچستان شرایط ممتازی نسبت به فرودگاه‌های کشور دارد که وجه تمایز آن نیز انجام پرواز در مسیر داخل استانی زاهدان - چابهار و همچنین وجود ۶ فرودگاه است که پنج فرودگاه فعال بوده و یک فرودگاه در خاش نیز برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان