Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود دلخواه مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر که از حدود ۵ سال پیش قصد داشته نمایشی را بر اساس رمان «مرشد و مارگاریتا» اثر بولگاکف روی صحنه ببرد، درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: از همان ۵ سال پیش که تصمیم به اجرای این اثر گرفتم با چند بازیگر برای حضور در نمایش گفتگو کردم و قرار بود در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود که این امر میسر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاخره متن مورد نظر را برای چندمین بار بازنویسی کردم.

وی اظهار کرد: البته موضوع نمایش من درباره حضرت مسیح (ع) است. منبع اصلی برای نگارش این متن بخشی از رمان «مرشد و مارگاریتا» بود و با نگاه به کتاب‌هایی دیگر از جمله کتاب مقدس، شام آخر مسیح را کامل کردم.

دلخواه با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل پیش تولید این اثر نمایشی طی می‌شود، درباره تعداد بازیگران نمایش افزود: در این اثر حدود ۲۰ بازیگر به ایفای نقش خواهند پرداخت. گروه بازیگری نمایش تلفیقی از بازیگران حرفه‌ای و جوان است. در حال حاضر حضور کاظم بلوچی در نمایش قطعی است و به دنبال نقش «مسیح» نمایش هستیم و گفتگوهایی را هم در این زمینه انجام داده‌ایم.

کارگردان نمایش «مفیستو» درباره حضور بازیگران جوان در تجربه جدید کارگردانی‌اش، یادآور شد: به دلیل شرایط کرونایی نخواستم فراخوانی برای انتخاب بازیگر منتشر کنم و از این رو از میان دانشجویان خود در دانشگاه تربیت مدرس و همچنین مؤسسات آموزشی دیگر حدود ۱۰۰ نفر را به صورت انفرادی دعوت و تست بازیگری گرفتم. از بین این تعداد حدود ۳۰ نفر برای مرحله نهایی تست انتخاب شده‌اند که در نهایت ۱۲ نفر از آنها برای حضور در نمایش انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استعدادهای جدید و جوان بازیگری را کشف کرده‌ام که این نمایش نیز همچون نمایش «مفیستو» که فرصتی برای تعدادی از بازیگران جوان و مستعد تئاتر بود، فرصتی برای معرفی این استعدادهای جدید بازیگری خواهد بود.

دلخواه با اشاره به حضور فاطمه ارغوانی به عنوان طراح صحنه و لباس نمایش مدنظر، بیان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده مرحله پیش تولید نمایش به پایان می‌رسد و تمرین‌ها و تولید نمایش را از نیمه دوم آبان آغاز می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود درباره زمان و مکان مدنظر برای اجرای این اثر نمایشی جدید، گفت: قرار است نمایش را دی و بهمن سال جاری در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم.

کد خبر 5335504 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود دلخواه کارگردان تئاتر هنرمندان تئاتر تئاتر ایران تماشاخانه ایرانشهر سالن سمندریان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فیلم کوتاه موسیقی نواحی تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی نواحی ایران سریال ایرانی محمد خزاعی سازمان سینمایی جشنواره فیلم فجر شبکه سه سیما تئاتر شهر اسکار خارجی زبان سریال سرجوخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان