Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:33:23 GMT

سقوط ۳۴۰ میلیارد دلاری ارزش سهام علی‌بابای چین

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۹۲۵

سقوط ۳۴۰ میلیارد دلاری ارزش سهام علی‌بابای چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، گزارشات جدید نشان می‌دهد ارزش سهام علی‌بابا، غول تجارت آنلاین چین، تحت تأثیر اقدامات پکن در مقابله با انحصارطلبی غول‌های تکنولوژی، در طول سال گذشته ۳۴۴.۴ میلیارد دلار سقوط کرده است.

در طول یک سال گذشته ارزش سهام این شرکت به تدریج اما به طور پیوسته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر سهم علی‌بابا پس از رسیدن به رکورد تاریخی ۳۱۷.۱۴ دلار در اکتبر ۲۰۲۰، در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود یعنی ۱۳۹.۶۳ دلار رسید. هرچند در هفته گذشته ارزش سهام علی‌بابا با رشد اندکی مواجه شد با این حال همچنان ۴۴ درصد نسبت به اوج ثبت شده در سال ۲۰۲۰ پایین‌تر ماند.

سقوط سنگین سهام این شرکت سال گذشته پس از آن آغاز شد که دستگاه نظارت چین عرضه اولیه سهام شرکت زیرمجموعه علی‌بابا، گروه آنت، را متوقف کردند. این بزرگترین عرضه اولیه سهامی بود که در طول تاریخ بازارهای سهام متوقف شده است.

به علاوه یک تحقیقات آنتی‌تراست بر ضد این غول تکنولوژی آغاز شد که در نتیجه آن شرکت علی‌بابا ۲.۸ میلیارد دلار جریمه شد.

پکن پس از آن کنترل‌های خود بر این غول تکنولوژی را تشدید کرد و از علی‌بابا خواست تجارت تکنولوژی‌های مالی خود را دوباره سازماندهی کند.

کد خبر 5336377

منبع: مهر

کلیدواژه: علی بابا سایت علی بابا اقتصاد چین بازار سهام اسیا گمرک ایران نهضت ملی مسکن سید احسان خاندوزی قیمت دلار مرکز مدیریت راه های کشور كاهش شاخص بورس قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا وزارت جهاد کشاورزی مرکز آمار ایران فرابورس سازمان برنامه و بودجه قیمت طلا رستم قاسمی ارزش سهام علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

قرارداد امضا و مراحل تشریفات واگذاری سهام سرخابی‌ها امروز انجام و طی آن ۱۰ درصد ارزش سهام پرسپولیس شامل ۳۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ درصد استقلال شامل ۲۸۰ میلیارد تومان به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 85 درصد از سهام سرخابی‌ها روز گذشته(دوشنبه) به قیمت هر سهم استقلال 3 هزار و 46 ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و 580 ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس 6 بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

در این راستا امروز باید قرارداد امضا و مراحل تشریفات طی شود و بر این اساس، 10 درصد ارزش سهام حدود 320 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و 280 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز شود.

همچنین با توجه به اینکه 10 درصد این معامله باید به‌صورت نقدی و 90 درصد دیگر به‌صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شده و بخش اقساطی بر اساس بازه‌های 6 ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تغییر زمین بورس بازان
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد