Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جعفروند روز چهارشنبه در جمغ خبرنگاران با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی  از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: در این زمینه ۳۵ بهره بردار با ۲۷۰ نفراشتغال زایی مستقیم، در استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بهره برداری از منابع آبی در ۱۲ شهرستان استان شامل شهرستان های آذرشهر، چاراویماق، اهر، بستان آباد، سراب، عجبشیر، کلیبر، مرند، میانه، هشترود، ورزقان، خداآفرین و مراغه از سوی تعاونی ها و بخش خصوصی و صیادان محلی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفروند اضافه کرد: صید ماهی از منابع آبی شامل منابع آبی طبیعی و منابع آبی نیمه ‌طبیعی مانند دریاچه پشت سدها در طول سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن در مجموع ۶۰ درصد افزایش یافته بود.
وی گفت: انجام عملیات صیادی در ۳۵ منبع نیمه ‌طبیعی (دریاچه پشت سدها) آذربایجان‌شرقی در مساحت متوسط حدود ۹ هزار و ۹۲۷ هکتار می باشد.

وی افزود: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی (نیمه‌ طبیعی) استان و ایجاد اشتغال پایدار در سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۶۰ هزار قطعه بچه ماهی از محل اعتبارات شیلات در این منابع رهاسازی شده است که این مقدار نسبت به سال های قبل  ۵۵ درصد افزایش داشته است.  
جعفروند در مورد برنامه‌ریزی امسال برای رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی استان اظهار کرد: پیش‌بینی می شود امسال در صورت تامین اعتبار میزان رهاسازی از سال ۱۳۹۹ بیشتر باشد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: صید بیش از ۲ هزار و ۷۳۳ تن انواع ماهی در منابع آبی و فعال بودن۵۲۷ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در این استان، با تولید حدود ۶ هزار تن، آذربایجان‌شرقی را به یکی از قطب های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.
جعفروند افزود: بهره برداران طبق قوانین و مجوزهای صادره از اداره کل محیط زیست و مدیریت شیلات و اداره کل دامپزشکی استان در صورتی می توانند از دریاچه پشت سدها صیادی کنند که در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی کرده و در نیمه دوم سال اقدام به صید آنها کنند.

برچسب‌ها پرورش ماهی آذربایجان شرقی سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی آذربایجان شرقی سازمان شیلات ایران پرورش ماهی آذربایجان شرقی سازمان شیلات ایران آذربایجان شرقی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!