Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه خلیج فارس موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج گفت: ۶۳ برنامه همزمان با دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همایش  یاوران وقف بصورت ویژه در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های فوق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف از سنت‌های ارزشمند اسلام است که در سیره ائمه اطهار(ع) فضیلت و ثواب بسیاری برای آن ذکر شده و از آن صدقه جاریه تعبیر می شود، گفت:  برنامه های متعددی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه، عزاداری های دهه آخر ماه صفر در بقاع متبرکه از جمله برنامه های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

نصیرالاسلامی گفت: اولین برنامه دهه وقف سال ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد،غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام روستای مهریان شهرستان بویراحمد و آخرین برنامه برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان گچساران بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آخرین روز ماه صفر و همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام و دهه وقف برنامه رهروان رضوی و همایش یاوران وقف در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام در شهر دهدشت برگزار شد.در این مراسم 12 موکب به شرکت کنندگان و زائران خدمات‌رسانی کردند.

 نصیرالاسلامی عنوان کرد:  چه لذتی دارد  وقتی عمل نیک انسان حتی در نبود او افزایش می یابد و لحظه به لحظه بر پاداش های او افزوده می شود. وقف، راهی است برای کسب چنین ثواب بی نهایتی. ساخت مسجد و حوزه علمیه، درمانگاه و مدرسه و مانند آن که اگر کسی توانست، خوشا به سعادت او و اگر هم نمی تواند این مقدار هزینه کند، با مشارکت و پرداخت بخشی از هزینه های آن، در شکل گیری یک موقوفه حاضر می شود و ثواب بی نهایت برای خود ثبت و ذخیره می کند تا از ثواب بی شمار آن تا همیشه بهره مند گردد و از فرصت به دست آمده، بهترین استفاده را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر علیه السلام می فرمایند:«إِیّاکَ وَ التَّفرِیطَ عِندَ إِمکَانِ الفُرصَةِ فَإِنَّهُ مَیدَانٌ یجرِی لِاَهلِهِ بِالخُسرَانِ» ؛ از کوتاهی و کم کاری هنگام [به دست آمدن] فرصتِ [انجام کار خیر و اعمال نیک] بپرهیزید! که در این میدان آن که وقت را ضایع کند، زیان مى بیند.

منبع: فارس

کلیدواژه: وقف کهگیلویه و بویراحمد برنامه خلیج فارس استان کهگیلویه و بویراحمد اوقاف و امور خیریه علیه السلام برگزار شد دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

 حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه در این ایام در این ایام با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز  ۳۷ بقعه در سراسر استان مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بودند گفت: از این تعداد ۱۴ بقعه مراسم تحویل سال نو را با حضور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و زائران اجرا کردند.

وی افزود: در این ایام بیش از ۳۵ هزار نفر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه اسکان داده شد که این آمار در سطح کشور جزء ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جهت میزبانی از مسافران و زائران نوروزی ۱۳ مبلغ از قم و ۹ مبلغ بومی به این اماکن اعزام و در بیش از ۱۰ بقعه نماز جماعت در هر سه وعده برگزار شد.

وی افزود: در این ایام ۱۲ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزخوانی روزانه در ایام ماه مبارک رمضان بود که از استقبال خوبی برخوردار شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی برگزاری خیمه‌های معرفت را معرفی نامه و تاثیر گزارترین ابزار تبلیغی دینی در اجتماع دانست و خاطر نشان کرد: ۱۴ بقعه در استان اقدام به برگزاری خیمه معرفت با برنامه‌ها و غرفه‌هایی در رده‌های سنی مختلف نمودکه به تولید محتوا‌های فرهنگی و مذهبی مشغول بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان