Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد انرژی گفت: کشورمان با توجه به داشتن ۳۳ تریلیون ذخایر دومین دارنده ذخایر گاز دنیا است، اما هنوز بخش مهم و عمده‌ای از میادین گازی کشور توسعه نیافته است.

جواد سلیمان‌پور در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مسئله کمبود احتمالی گاز در فصل سرما و ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع این دغدغه، گفت: آنچه به‌صورت پایدار می‌تواند شدت مصرف انرژی ما را اصلاح کند، دارای دو وجه زیرساختی و فرهنگ مصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های موجود در رابطه با مصرف بی‌رویه انرژی در کشور، پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی است که باعث شده است مردم از وسایل گرمایشی و سرمایشی با تکنولوژی پایین و مصرف انرژی استفاده کنند.

این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: در حوزه مصرف بنزین نیز همین اتفاق افتاده است و انتخاب نوع خودرو موردنظر مردم نیست که کدام خودرو مصرف سوخت پایین‌تری دارد. این درحالی است که در کشورهای اروپایی تلاش شده است برای استفاده بهینه از حامل‌های انرژی از راهکارهای جایگزین استفاده شود.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که اصلاح مصرف بهینه انرژی را نمی‌توان با تغییر ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی انجام داد، بلکه این اقدام باید در طولانی مدت انجام شود.

بخش عمده ای از میادین گازی کشور توسعه نیافته است
سلیمانی‌پور با اشاره به افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور، افزود: در دوره‌ای که تحریم‌ها بر کشور حاکم بود عمدتاً توسعه پارس جنوبی را مبتنی بر توان ظرفیت داخل که به لحاظ فنی و اجرایی توجه است، انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به چالش اصلی در افزایش ظرفیت تولید داخل، افزود: کشورمان با توجه به داشتن ۳۳ تریلیون ذخایر دومین دارنده ذخایر گاز دنیا است، اما هنوز بخش مهم و عمده‌ای از میادین گازی کشور توسعه نیافته است.

کارشناس ارشد انرژی بیان کرد: چالش اصلی در مقابل افزایش تولید در حقیقت سرمایه است که باید تأمین سرمایه برای توسعه میادین گازی اتفاق افتد.

قیمت عرضه گاز در داخل پایین تر از هزینه های تولید است
وی با اشاره به توسعه میادین گازی پارس جنوبی، ادامه داد: به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از تولید در میادین گازی پارس جنوبی انجام می‌شود و از طرفی قیمت عرضه گاز در داخل بسیار پایین‌تر از هزینه‌های تولید است، سبب ایجاد چالش در توسعه تولید و افزایش ظرفیت در میادین گازی کشور شده است.

این کارشناس ارشد انرژی افزود: متاسفانه تاکنون به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان تأمین مالی برای توسعه میادین گازی وجود نداشته است.

وی با اشاره به راهکارهای افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور، افزود: از جمله این راهکارها یکی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و راهکار دیگر که در دنیا هم مرسوم است، فروش تولیدات میادین گازی به کشورهای خارجی است.

کارشناس ارشد انرژی در پایان خاطرنشان کرد: روزانه ظرفیت تولید یک میلیارد مکعب گاز در کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود، می‌تواند فرصت قابل توجهی در حوزه تولید ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید: عزم وزارت نفت برای پرداخت بدهی گازی به ترکمنستان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: پارس جنوبی تحریم میادین گازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پارس جنوبی تحریم میادین گازی کارشناس ارشد انرژی توسعه میادین گازی میادین گازی کشور توسعه نیافته حامل های انرژی افزایش ظرفیت ظرفیت تولید پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود

استاندار بوشهر توسعه طرح‌های پرورش آبزیان را جزو سیاست‌های استان بوشهر دانست و گفت: در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه با حضور اعضاى شورا، طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی مورد بررسی قرار گرفتف اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی