Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا به تازگی چالشی جدید برگزار کرده و در آن از سازمان‌ها و افراد جامعه خواسته تا جالب‌ترین ایده‌های خود در مورد نحوه‌ی تغذیه فضانوردان در ماموریت‌های فضایی را ارائه دهند.

ناسا در قالب چالش "غذای فضای عمیق" (Deep Space Food) از آشپزها، مشاغل کوچک و دانش‌آموزان دعوت کرد تا ایده‌هایشان در مورد تولید غذا برای فضانوردان را به اشتراک بگذارند و برای گروه‌های برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از ایده‌های برگزیده شامل مواردی چون: رشد ریزجلبک در فضا و خشک کردن آن‌ها و استفاده به عنوان اسنک‌های ترد، تولید غذا از سلول حشرات به جای استفاده از گوشت، ایجاد یک سیستم همزیستی از جلبک، مخمر، قارچ و گیاهانی که در خاک مصنوعی چاپ سه‌بعدی شده رشد می‌کنند، سیستم فتوسنتز مصنوعی و سیستمی که از پلاستیک و ضایعات زیستی به عنوان منبع کربن برای تولید محصول استفاده می‌کنند، بود.

اگرچه برخی از این ایده‌ها عجیب و ناخوشایند به نظر می‌رسند، اما استفاده از منابع غذایی گوناگون برای حفظ سلامت روانی و جسمی فضانوردان در مامورت‌های طولانی اهمیت زیادی دارد.

"جیم رویتر" (Jim Reuter) از مدیران بخش فناوری ناسا در بیانیه‌ای گفت: ناسا از این که افراد جامعه در ساخت فناوری‌هایی برای غذارسانی به فضانوردان نقش دارند، هیجان زده است.

قابلیت تولید غذا و سیستم‌های غذایی غیرمعمول نه تنها برای فضانوردان مفید است بلکه با افزایش چالش‌های زیست محیطی که نیازمند رویکرد‌های جدید در زمینه کشاورزی است می‌تواند برای همه‌ی ما در زمین نیز مفید باشد. "

روبین گاتنز" (Robyn Gatens)، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی و داور این چالش می‌گوید: این سیستم‌های غذایی برای سیاره ما نیز مفید هستند. راه‌حل‌های این چالش می‌تواند راه‌هایی جدید برای تولید غذا در سراسر جهان و در مناطقی که منابع کمی دارند فراهم کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناسا فضا تولید غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فروزمهر، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده چاپگرهای سه‌بُعدی در توضیح عملکرد این چاپگرها گفت:  تکنولوژی SLM که از پودر آلیاژ به عنوان ماده اولیه و لیزر به عنوان ابزار ساخت استفاده می‌کند، امکان تولید قطعات با هر پیچیدگی را به طور مستقیم از فایل سه‌بعدی آن‌ها فراهم می‌کند. در این روش، محصول فلزی نهایی با هرگونه پیچیدگی، مستقیما بدون نیاز به عملیات ثانویه خاصی از فایل سه بعدی آن ساخته می شود. در این فرآیند لیزر توان بالا برای ذوب پودر فلزی و آمیختن آنها به هم استفاده می شود. زمانی که یک لایه تشکیل می شود، یک لایه پودر جدید بر روی سطح ساخت گسترده می شود. ضخامت لایه های از حداقل 20 تا 100 میکرون متقاوت است.

وی اضافه کرد: از جمله موادی که در فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند فولاد ابزار، فولاد زنگ نزن، کبالت کروم و تیتانیوم هستند. زمانی که مواد واکنش زا مانند تیتانیوم یا آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند، میزان اکسیژن در محفظه مهر و موم شده باید به حداقل برسد تا از اکسید شدن ماده و نقص های بعدی جلوگیری کند.برای کاهش اکسیژن کافی است که محفظه با گاز آرگون خلوص بالا پر شود.

این فناور حوزه صنعت چاپ ادامه داد: این دستگاه برای ساخت قطعات مورد نیاز صنایع نیروگاهی، هوافضا، خودرو، ساخت قالب‌های صنعتی، پزشکی و دندانپزشکی کاربرد دارد. این دستگاه همچنین در زمینه تحقیقات در حوزه علوم مهندسی مکانیک و متالورژی نیز قابلیت‌های متعددی دارد.

وی تصریح کرد: تیم ما در شرکت، متعهد به ارائه این تکنولوژی پیشرفته به تمامی نقاط ایران است تا سهم خود را در ارتقای صنعت کشور و رفع نیازهای مختلف صنایع مختلف ایفا کنیم. به همین منظور، دانشگاه‌های سراسر کشور، حتی دانشگاه‌های واقع در مناطق دور افتاده، می‌توانند از طریق ارسال فایل و ایمیل، از خدمات ما بهره‌مند شوند. همچنین، با حضور فعال در نمایشگاه ساخت ایران، فرصتی را برای معرفی این تکنولوژی به طیف وسیع‌تری از مخاطبان فراهم کرده‌ایم.

فروزمهر افزود: علاوه بر این، از آنجا که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یارانه‌های مناسبی برای حضور در این نمایشگاه ارائه می‌دهد، دانشگاه‌های مناطق کم‌برخوردار نیز می‌توانند از این فرصت برای آشنایی با این فناوری و استفاده از خدمات ما بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به صادرات موفق این دستگاه‌ها  به بازارهای بین‌المللی گفت: تلاش بی‌وقفه ما برای توسعه و ارتقای این محصولات، منجر به دریافت جایزه طراحی صنعتی ایران در سال ۱۴۰۱ شد که افتخاری دیگر برای مجموعه ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم، چگونه؟ عباس علوی راد
  • اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید