Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@15:06:48 GMT

هشدار معاون وزیر درباره عدم ثبت نام در سامانه املاک

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۳۸۰

هشدار معاون وزیر درباره عدم ثبت نام در سامانه املاک

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وجود پایان مهلت قانونی در مهر ماه، اما امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا پایان سال تمدید خواهد شد، ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که همه خانوار‌ها فرصت داشته باشند تا پایان سال در سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد احتمالا به دبیرخانه سران قوا  ارسال خواهد شد  و  در صورت تصویب هفته آینده اعلام عمومی می‌شود.

پیشنهاد تمدید مهلت باید در سران قوا بررسی شود

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از ضرر‌های ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحد‌های مسکونی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند، افزود: طبق قانون هر خانواری که در این سامانه ثبت نام نکند، ساکن واحد خالی شناخته شده و از آن‌ها مالیات اخذ خواهد شد.

محمود زاده با بیان اینکه هفته گذشته  مجددا کارتابل  بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد حقیقی و حقوقی به کارتابل  سازمان امور مالیاتی در قالب لوح فشرده ارسال شده است، افزود:  پیش از این فایل را از طریق دیگری ارسال کرده بودیم که مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیش از این یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی حقیقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی ارسال شد که  سازمان اعلام کرد باید این فایل‌ها از طریق سیستم ارتباطی بین دو بخش ارسال شود که در آن زمان  این سیستم هنوز طراحی نشده بود، اما این بار لیست جدید را از این طریق ارسال کردیم.

محمود زاده یادآور شد:  یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تماما حقیقی بود، اما در لیست جدید بخش قابل ملاحظه‌ای از واحد‌ها مربوط به واحد‌های حقوقی است که بانک‌ها هم جزو این لیست هستند و  کل سیستم‌های حقوقی در قالب  پکیج در سامانه ثبت به عنوان خانه خالی معرفی شده اند.

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:  طبق متن قانون خانه های خالی  هر فردی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکند وزارت راه و شهرسازی این خانه را خالی در نظر می گیرد  و در نهایت به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر بررسی های لازم را از تمامی افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده اند، انجام می دهد و تاکنون هم تعداد ثبت نام کنندگان در این سامانه در مقایسه با ابتدای سال افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی محمودزاده واحد خالی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه سازمان امور مالیاتی سامانه املاک املاک و اسکان راه و شهرسازی خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.  ​

وی درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.​

محمودی اضافه کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  تیم‌های امدادی و عملیاتی  در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدارها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.

منبع : اقتصادآنلاین 

 

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد