Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@17:54:13 GMT

بازگشت سرخپوشان به خانه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۴۳۴

بازگشت سرخپوشان به خانه

هفته دوم لیگ برتر فوتبال، دوشنبه با برگزاری 4 بازی ادامه پیدا کرد که همه آنها برنده داشت.

در شیراز، فجرسپاسی 1-0 مغلوب گل‌گهر شد تا هم این تیم دومین باختش را تجربه کند و هم سیرجانی‌ها به دومین بردشان برسند. دیگر تیم تازه لیگ برتری شده یعنی هوادار هم 2-0 به پیکان باخت تا شکست دیگری در کارنامه‌اش به ثبت برسد و خودروسازان هم به اولین بردشان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکتور هم 3-0 صنعت نفت را از پیش رو برداشت تا باخت قبلی‌اش را جبران کند ولی آبادانی‌ها باز هم روی نوار ناکامی گام برداشتند. ذوب آهن هم 2-0 مغلوب استقلال شد تا طلسم نبردن‌های آبی‌پوشان در ورزشگاه فولادشهر بعد از 5 سال شکسته شود و شاگردان فرهاد مجیدی به دومین بردشان دست پیدا کنند.

آلومینیوم و فولاد در پی اولین برد

بازی‌های هفته دوم امروز با برگزاری 2 دیدار از ساعت 18 به پایان می‌رسد که در یکی از آنها آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک میزبان فولاد است. شاگردان رسول خطیبی که در هفته اول لیگ برتر مقابل شهر خودرو به تساوی بدون گل رسیدند، حالا امیدوارند در اولین بازی خانگی‌شان بتوانند به 3 امتیاز برسند. آنها در این مسابقه باید برابر فولادی قرار بگیرند که در اولین بازی‌اش در لیگ بیست و یکم 3-1 از پرسپولیس شکست خورد ولی عبدالله ویسی، سرمربی این تیم بعد از این باخت وعده داد که در بازی آینده پیروز خواهد شد تا این شکست خانگی را جبران کند و باید دید موفق به انجام این کار می‌شود یا خیر.

برد دوم؛ هدف پرسپولیس و نساجی

در دیگر دیدار همزمان امروز، پرسپولیس پذیرای نساجی است. سرخپوشان پایتخت در حالی در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند که آخرین دیدارشان در این ورزشگاه به حدود 3 ماه پیش برمی‌گردد. پرسپولیسی‌ها سوم مرداد در هفته بیست و نهم لیگ بیستم در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور بودند و پس از آن در 4 بازی خارج از خانه مقابل پیکان، استقلال تاجیکستان، الهلال عربستان و فولاد قرار گرفتند ولی قرمزها حالا دوباره به آزادی آمده اند و امیدوارند در این بازی خانگی طعم برد را بچشند. شاگردان یحیی گل‌محمدی لیگ بیست و یکم را با یک برد خوب در ورزشگاه شهدای فولاد آغاز کردند و موفق شدند فولاد را شکست دهند تا هم رکورد شکست‌ناپذیری این تیم در اهواز را از بین ببرند و هم به 3 امتیاز دست پیدا کنند و نشان دهند که در این لیگ هم مدعی قهرمانی هستند. قهرمان 5 دوره گذشته لیگ برتر که می‌خواهد در این فصل دبل هت تریک کند، حالا باید در دومین دیدارش برابر نساجی‌ای قرار بگیرد که این فصل را هم با مربیگری ساکت الهامی آغاز کرده و تیمی منسجم‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

سرخپوشان قائمشهری که در این فصل بازیکنانی مانند علیرضا حقیقی و مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی را به خدمت گرفته‌اند، در بازی قبل‌شان موفق شدند 1-0 فجرسپاسی را شکست دهند تا کارشان را با برد آغاز کنند و حالا هم به تهران آمده‌اند تا برابر پرسپولیس به موفقیت برسند. البته پرسپولیسی‌ها نشان داده‌اند که شکست دادن آنها کار هر تیمی نیست و آنها انگیزه زیادی دارند که با بازیکنانی مانند مهدی ترابی، عیسی آل کثیر، حامد پاکدل و رضا اسدی که ستاره‌های این تیم در بازی با فولاد بودند، به 3 امتیاز این بازی خانگی هم دست یابند و از جمع مدعیان قهرمانی مثل استقلال و سپاهان که در دومین بازی‌شان هم برنده شده‌اند، عقب نمانند. پرسپولیس و نساجی تاکنون 6 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 تساوی در قائمشهر و 3 برد برای پرسپولیس در تهران حاصل آن بوده که نشان می‌دهد نساجی هرگز در تهران حریف پرسپولیس نشده است. آخرین بازی 2 تیم در هفته بیستم لیگ گذشته 2-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و حالا باید دید این دیدار چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

گل محمدی: بازیکن کار دربیار می‌خواهیم

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نساجی گفت: «خوشحال هستم که میزبان هستیم. خیلی دوست داشتم هواداران هم حضور داشتند. دلمان برای تشویق‌های آنها تنگ شده است. امیدوارم مثل کشورهای دیگر همه بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. البته می‌شد این اتفاق زودتر رخ دهد ولی با تصمیم گیری‌های اشتباه خودمان باعث این وضعیت شدیم.» یحیی گل محمدی ادامه داد: «بازی مهمی در پیش داریم. همه بازی‌های لیگ برتر برای ما مثل یک فینال است. 30 بازی و 30 فینال داریم، این بازی هم دومین فینال پرسپولیس است. نساجی تیم خوبی است و فوتبال خوبی از این تیم می‌بینیم. خیلی زحمت کشیده شده که این اتفاق در این تیم رخ بدهد. گرفتن 3 امتیاز این بازی  برای ما یک اصل است.»

او درخصوص مشکلات مدیریتی این باشگاه چنین نظر داد: «قطعاً بلاتکلیفی برای تیمی مثل پرسپولیس خوب نیست. در‌شأن و جایگاه پرسپولیس نیست که به‌عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا مدیریتش بلاتکلیف باشد. از وزیر ورزش درخواست دارم که باشگاه را از این وضعیت خارج کند.»

گل محمدی در خصوص شایعاتی که پیرامون جذب بازیکنانی مثل کاوه رضایی مطرح می‌شود توضیح داد: «اگر پنجره باشگاه باز شود، گزینه‌هایی داریم که در حال بررسی آنها هستیم. تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی آسیا باشد باید بازیکنان با کیفیت و کار در بیار داشته باشد. البته همه تیم ما ستاره هستند ولی باید قبول کنیم گرفتن بازیکن خوب خیلی سخت است.»

گل محمدی درخصوص اینکه ظاهراً تنش‌های پرسپولیس و سپاهان تمام نشده، چون این باشگاه به محل برگزاری دیدار سپاهان و نفت مسجد سلیمان اعتراض کرد هم گفت: «روی صحبت ما سپاهان نبود. به آنها هم یک تاریخ و محل برگزاری بازی اعلام می‌کنند. صحبت ما با مسئولان برگزاری مسابقات است. بازی در مسجد سلیمان واقعاً سخت است و هر زمان که ما آنجا بازی داریم یک هفته برنامه‌ریزی می‌کنیم که چگونه سفر کنیم اما واقعاً علامت سؤال‌هایی به وجود می‌آید که چرا اینگونه برنامه‌ریزی می‌شود و امیدوارم که دیگر شاهد این مسائل نباشیم.»

سرمربی پرسپولیس درخصوص اینکه ظاهراً از نحوه تعامل فدراسیون با پرسپولیس چندان رضایت ندارد ، چنین واکنشی داشت: «خیلی دوست داریم که به تیم ملی کمک کنیم و همیشه بیشترین کمک به تیم ملی را پرسپولیس کرده، حتی آقای باقری و خانبان را در یکی دو مقطع به تیم ملی دادیم اما از آنجا که تنها نماینده ایران در آسیا برای بازی با الهلال بودیم کمک خوبی را از طرف فدراسیون ندیدیم. حتی بازیکنان ما که از تیم ملی برگشتند، خیلی آماده نبودند. یکی از آنها خسته بود و یکی دو نفر دیگر هم شرایط بازی نداشتند. حضور باقری و خانبان در تیم ملی دست خودشان است ولی دوست داریم تعامل دو طرفه باشد.»

ساکت الهامی سرمربی نساجی هم در نشست خبری گفت: «بازی فیزیکی و سختی در پیش داریم و هر تیمی تمرکز نداشته باشد تنبیه می‌شود. پرسپولیس تیم باشخصیت و حرفه‌ای است ولی ما به‌دنبال این هستیم که فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم و از بهترین‌های لیگ امسال باشیم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، احمد گوهری که پس از حضور در آلومینیوم اراک شرایط خوبی سپری کرده و نسبت به دوران حضورش در پرسپولیس آرامش ذهنی بیشتری دارد و عملکرد فنی بهتری ارائه می‌دهد، در آخرین مسابقه تیمش در سال گذشته نمایش مطمئنی مقابل نساجی مازندران داشت و حالا می‌خواهد همین روند را ادامه بدهد.

این دروازه‌بان که پس از تعطیلات نیم‌فصل در دو مسابقه جام حذفی و لیگ برتر مقابل نساجی مازندران و پرسپولیس کلین‌شیت کرده بود، در آخرین بازی سال 1402 و بازی لیگ برابر نساجی هم دوباره دروازه‌اش را بسته نگه داشت و آمادگی بالایی از خود به نمایش گذاشت.

احمد گوهری در شرایطی خودش را آماده ادامه بازی‌های آلومینیوم اراک می‌کند که تا کنون توانسته در 6 مسابقه لیگ برتر و یک بازی جام حذفی کلین‌شیت داشته باشد و انگیزه زیادی برای بهبود این آمار در ادامه فصل دارد.

این دروازه‌بان با شرایط خوبی که در تمرینات آلومینیوم اراک در روزهای گذشته داشته، سعی دارد در نخستین بازی سال جدید مقابل هوادار تهران هم مثل آخرین بازی با نساجی عملکرد خوبی بر جای بگذارد و تیمش را در مسیر امتیازگیری کمک کند.

دیگر خبرها

  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • بازگشت اوسمار به تمرینات پرسپولیس/ ترابی هم تمرین کرد
  • بازگشت هافبک مازنی پرسپولیس با شادی گل رونالدویی!
  • هنوز خبری از سرمربی پرسپولیس نیست!
  • زمان بازگشت اوسمار مشخص شد
  • در اولین تمرین سال پرسپولیس چه گذشت؟
  • اوسمار کی به ایران باز می‌گردد؟
  • گزارش اولین تمرین امسال پرسپولیس
  • سرمربی پرسپولیس، بامداد چهارشنبه در پایتخت
  • حضور منشا در پرسپولیس صحت دارد؟