Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: امروز اوضاع سوخت رسانی بهبود پیدا خواهد کرد و جایگاه ها برای راه اندازی افزایش پیدا خواهند کرد.

وی افزود: علت این اتفاق از نظر فنی همچنان در دست بررسی است ولی راهکار عملیاتی برای برگرداندن سیستم را از همان ساعات اولیه آغاز کردیم و بیش از ۶۰ درصد جایگاه ها با نرخ ۳ هزار تومان راه اندازی کردیم و همزمان راهکار فنی بازگشت به سهمیه بندی را هم با تست ها در دست بررسی انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم عرضه بنزین با بازگشت سهمیه بندی همزمان با راه اندازی جایگاه ها شدنی نیست بلکه ابتدا جایگاه ها برای عرضه آماده می کنند و سپس سرویس دهی برای سهمیه بندی در جایگاه ها اجرایی می کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: اولویت رفع مشکل دسترس قرار دادن سوخت به مردم بوده تا با نرخ آزاد این روند انجام شود. امکان راه اندازی تمام جایگاه ها به صورت عرضه آزاد امکان دارند اما تمرکز سیستم کارشناسی بازگرداندن نیمی از جایگاه ها به مدار عرضه بنزین به صورت سهمیه است.

وی افزود: سهمیه سوخت هیچ راننده ای از بین نرفته است و لایه های امنیتی به شکلی است که سهمیه ها قابل دستبرد و کم و زیاد شدن ندارد. به شرایط عادی بازگشتیم سهمیه ها پابرجاست.

مدیر سامانه هوشمند سوخت بیان کرد: تیم های امنیتی ما به ساعت ریسک های مارا بررسی می کنند و هرگونه اقدام امنیتی نیاز باشد انجام می دهیم و این یک روال همیشگی است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1567420

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی بنزین واردات بنزین پمپ بنزین مدیر سامانه هوشمند سوخت راه اندازی جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «جلیل سالاری» با اشاره به افزایش ۷ درصدی تولید بنزین کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: تولید بنزین کشور در ابتدای سال ۱۴۰۲، روزانه ۱۰۴ میلیون لیتر بود که این عدد با تلاش مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با رشد ۷ درصدی به روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

وی حجم ظرفیت پالایشی کشور را روزانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: به‌طور میانگین روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین، ۱۱۱ میلیون لیتر نفت‌گاز، ۶۵ میلیون لیتر نفت کوره، ۶ هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع و حدود ۸ تا ۹ میلیون لیتر نفت سفید و سوخت هواپیما در کشور تولید می‌شود.   مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به انتقال ۳۴۵ میلیون لیتر فرآورده در بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی، حمل‌ونقل و هوایی تنها در یک روز در اسفندماه سال ۱۴۰۲  تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ به‌ویژه در ایام زمستان و روزهای پایانی سال با حجم بالای سوخت‌رسانی روبرو بودیم و روزانه تا ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل دادیم که معادل تحویل ۳ میلیارد لیتر سوخت مایع ماهانه به نیروگاه‌های کشور است که عدد بسیار بزرگی است.   سالاری همچنین از تحویل روزانه ۹۴ میلیون لیتر نفت‌گاز در چرخه حمل‌ونقل خبر داد و افزود: به‌صورت میانگین روزانه در سال ۱۴۰۲، ۱۱۷ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است، همچنین در این مدت به‌طور میانگین روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی و ۲۱ میلیون لیتر سی‌ان‌جی در کشور توزیع شده است که همه اینها حاصل زحمات طاقت‌فرسای همکاران من به‌ویژه در روزهای پایانی سال است.

افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین تا پایان ۱۴۰۵   معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به تکمیل طراحی بنیادی طرح تولید کک سوزنی و آغاز فرآیندهای اجرایی آن گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه‌های نه‌گانه و راه‌اندازی پالایشگاه مهر خلیج فارس و آدیش تا پایان سال ۱۴۰۵، روزانه ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور و ۱۶ میلیون لیتر به نفت‌گاز تولیدی روزانه کشور افزوده شود.   سالاری تأکید کرد: پیگیری تأمین منابع مالی و ایجاد هماهنگی با وزارت صمت برای ایجاد گمرک اختصاصی به‌منظور سرعت گرفتن عملیات اجرایی این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.   گشایش ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳   مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از گشایش دو پروژه پالایشی در خردادماه امسال در آبادان و شیراز خبر داد و گفت: امسال یک واحد ۴۳ هزار بشکه‌ای در آبادان را به بهره‌برداری خواهیم رساند که با راه‌اندازی آن تولید بنزین پالایشگاه آبادان روزانه ۹ میلیون لیتر و تولید گازوئیل آن، روزانه ۵ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت، همچنین با راه‌اندازی یک واحد دیگر در پالایشگاه شیراز، کیفیت بنزین این پالایشگاه یورو ۴ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه های عرضه دماوند