Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک به دلیل ایجاد شوک در بازار، با افزایش قیمت تایر‌ها مخالفت کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «داود سعادتی نژاد» رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن در گفتگو با بازارنیوز در واکنش به خواسته نایب رئیس انجمن صنعت تایر مبنی بر تایید افزایش قیمت تایر‌ها از سوی سازمان حمایت اظهار کرد: من معتقدم این افزایش قیمت یک تصمیم غیر کارشناسی شده‌ای بوده، چرا که اکنون ما شاهد یک رکود کامل در سطح بازار تایر هستیم، به طوری که اکثر لاستیک‌ها یا خریداری ندارند و این که مدت‌هاست در گوشه انبار‌های فروشندگان به حال خود رها شده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تاکید کرد: در حال حاضر اکثر تایر‌ها زیر قیمت مصوب و با نرخ قدیم در حال عرضه شدن در سطح بازار است؛ این مسئله فقط به منزله شوکی خواهد بود که در نهایت به خروج بازار تایر از حالت ثبات خود  منجر خواهد شد؛ درحال حاضر تنها دو کارخانه لاستیک سازی پس از اعلام نرخ نامه جدید از سوی انجمن صنعت تایر، تغییراتی را در قیمت محصولات خود لحاظ کرده اند.

وی در پایان عنوان کرد: تاکنون اعضای اتحادیه و واحد‌های صنفی فروشنده تایر، بار تازه‌ای را با قیمت جدید دریافت نکرده و  اکنون طبق مصوبه اخیر انجمن صنعت تایر این دو کارخانه در مرحله نخست ۲۰ درصد بر قیمت محصولات خود افزوده‌اند.

گفتنی است که روز گذشته، «حمیدرضا عبدالمالکی» نایب رئیس انجمن صنعت تایر، طی مصاحبه‌ای خواستار تایید افزایش قیمت اخیر لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شده بود؛ وی این جهش قیمت را ناشی از افزایش هزینه‌ها به ویژه مواداولیه خارجی و مواد شیمیایی عنوان کرده است.

چندی پیش  «مصطفی تنها»  سخنگوی انجمن صنعت تایر در گفتگو با بازارنیوز علت این افزایش قیمت را رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید دانست.

شایان ذکر است که انجمن صنعت تایر، مورخ ۲۶ مهر، طی مصوبه‌ای از افزایش قیمت ۳۰ و ۴۰ درصد لاستیک‌های خودرو‌های سبک و سنگین خبر داد؛ مرحله اول این افزایش قیمت ۲۶ مهر و مرحله دوم آن ۱ دی اجرا خواهد شد؛ حال باید دید که وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان چه تصمیمیاتی را پیرامون این مسئله اتخاذ خواهند کرد.

پایان پیام

برچسب ها: وزارت صمت ، لاستیک سواری ، افزایش قیمت ، هزینه تولید ، رکود لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PUn

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت لاستیک سواری افزایش قیمت هزینه تولید رکود رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک انجمن صنعت تایر افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • بازار لاستیک ترمز برید
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • قیمت سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد