Web Analytics Made Easy - Statcounter

افت یک درصدی حجم و کاهش ۱۳درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در ۷ ماه گذشته در فرابورس ایران رقم خورد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در 7 ماه گذشته نشان می‌دهد طی 142روز معاملاتی تعداد 345میلیارد و 540میلیون ورقه بهادار در 69میلیون و 527هزار نوبت به ارزش 17192هزار و 784میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت 14درصدی حجم، کاهش 52درصدی نوبت‌های معاملات و رشد 124درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال 99 حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای امسال تا پایان مهر تغییر مالکیت 106میلیارد و 301میلیون ورقه بهادار به ارزش 724هزار و 648میلیارد ریال و بازار دوم مبادله 121میلیارد و 540میلیون ورقه بهادار به ارزش 819هزار و 564میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش 95درصدی حجم و کاهش 29درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت 26درصدی حجم و کاهش 75درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با 7ماه نخست ماه سال 99 است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد 15میلیارد و 565میلیون اوراق بدهی به ارزش 14479هزار و 459میلیارد ریال معامله شده است.

افزون بر این، بالغ بر 34میلیارد و 346میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش 613هزار و 576میلیارد ریال و 20میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش 12336میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش 40درصدی حجم و رشد 25درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افت یک درصدی حجم و کاهش 13درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با 7ماه نخست پارسال دارد.

این در حالی است که شاخص فرابورس ایران از ابتدای امسال تا کنون 12.5 درصد افزایش و ارزش معاملات بازار نیز 2.7 درصد افت را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ارزش معاملات تسهیلات مسکن حجم و کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل
  • رشد شاخص کل بورس
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس