Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:29:32 GMT

شهرضا، قطب تولید انار در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۷۱۷

شهرضا، قطب تولید انار در استان اصفهان

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از صفهان امیر صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه از لحاظ تولید انار یکی از قطب‌های انار استان را با هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انار به شهرضا اختصاص دارد، گفت: از لحاظ کیفیت انار شهرضا بهترین کیفیت را در استان اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت انار شهرضا بهترین کیفیت را در استان اصفهان دارد، بیان کرد: قابلیت‌های کشاورزی شهرضا در فعالیت‌های دامپروری، تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی و طیور و زنبورداری بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صفرپور با تأکید بر اینکه با وجود تشکل‌های فعال دامی در شهرضا نیاز است که در کنار آن صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره تولید و ارزش افزوده را داشته باشیم، تصریح کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان اصفهان داریم و متقاضیان بسیاری برای این نمونه از آبیاری وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه امکان توسعه محصولات صادراتی جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی است که باید توسعه پیدا کند و در کنار آن صادرات این محصولات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی گیاهان دارویی ظرفیت خوبی است و شرایط توسعه آن در شهرضا فراهم است، خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگر شهرستان شهرضا صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی است که باید بتوانیم در این زمینه با تسهیلات و واگذاری زمین در این بخش آن را فعال کنیم، متقاضیانی در شهرضا خواهان سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی انار هستند.

صفرپور با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در زمینه افزایش تولید، افزایش درآمد و اشتغالزایی در شهرضا استفاده کرد، گفت: شهرضا به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید نشاء در کشور به میزان ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در سال بوده و مقام اول استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت کشاورزی شهرضا از سنتی به مدرن، گفت: باید با استفاده از روش‌های علمی، بهره‌وری بخش کشاورزی شهرستان را بالا ببریم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انار شهرضا باغ انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستاهای انار


به گفته محسن صالحی فرماندار انار در پی بارش باران صبح امروز در ارتفاعات وروستا‌های جنوبی مسیر‌ها ورودخانه‌های فصلی پر آب شدند. 
وی گفت: باتوجه به اعلام وضعیت نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان با حضور میدانی در سرشاخه‌های رودخانه‌های فصلی حاشیه جنبی شهرستان اجرای اقدامات پیشگیرانه را پیگیری کردند.

اعضای ستاد بحران شهرستان انار در آماده باش کامل هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد