Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@14:35:46 GMT

عبور شمار مبتلایان از ۲۴۵ میلیون نفر

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۷۳۲

عبور شمار مبتلایان از ۲۴۵ میلیون نفر

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۳۳۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۴۵ میلیون و ۲۸۷ هزار نفر رسید.

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۴۵ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۹۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۲۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۹ هزار و ۶۳۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۶ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۱۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۵۹ هزار و ۹۳۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۳ هزار و ۵۰۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۵۳ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۵ هزار و ۶۸۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۴۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۸۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۶ هزار و ۲۹۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۸ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۲۲۷، ۸ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۹، ۷ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۱۱، ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۶۶ و ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۸۳ هزار مبتلا و اسپانیا نیز با ۵ میلیون و ۴ هزار و ۱۴۳ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۶ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۸۹، ۳۳ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۳۹ و ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۸۷ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آخرین آمار کرونا در جهان دست داده اند جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟