Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@09:46:22 GMT

اردبیل سفیدپوش شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۷۶۶

اردبیل سفیدپوش شد

گروه استان‌ها -هم‌اکنون با آغاز نخستین برف پاییزی سرتاسر استان سفیدپوش شده و برخی محورهای مواصلاتی کوهستانی استان، لغزنده و خیس شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، هم‌اکنونبا آغاز نخستین برف پاییزی در استان و غافلگیری مردم در نقاط مختلف، سرتاسر استان سفیدپوش شده و برخی محورهای مواصلاتی کوهستانی استان، لغزنده و خیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره راهداری استان اعلام کرده در هنگام تردد مجهز به تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ باشند و سرعت مطمئنه را در رانندگی خود مبنای کار قرار دهند و از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

البته رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو مقابل، رانندگی با سرعت مطمئنه، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه قبل از حرکت و به خصوص اطمینان از سالم بودن سیستم روشنایی و برف‌پاک کن از موارد بسیار مهم برای رانندگی در چنین شرایط جوی، محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راه استان و هلال احمر استان نیز در سطح جاده‌های استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته و در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

ادامه فعالیت سامانه سرد و بارشی در اردبیل

در این ارتباط سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه سرد و بارشی، طی امروز شاهد ابرناکی، کاهش محسوس دما و بارش باران در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان با بارش خفیف برف خواهیم بود.

وی افزود: از این رو تا اواخر وقت امشب ناپایداری‌ها تداوم داشته و اوج بارش باران و برف تا امشب بوده و در برخی مناطق به ویژه در مناطق شمالی، نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق جنوبی استان تا صبح فردا بصورت خفیف احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طی امشب و صبح فردا در غالب مناطق استان دمای زیر صفر درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

محمدی افزود: این سامانه فردا از استان خارج می‌شود اما به دلیل وجود زبانه‌های پرفشار در سطح زمین همچنان تا پایان هفته هوای سرد با کمینه دمای زیر صفر در منطقه ماندگار خواهد بود که به همین منظور توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی تاکید می‌شود.

وی تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته شرایط جوی پایدار بوده و در طول روزها افزایش تدریجی دمای هوا انتظار می‌رود.

تردد در گردنه‌ها با زنجیرچرخ میسر است

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری شهرستان خلخال اظهار داشت: در چهارمین روز از آبان ماه سال 1400، سرمای زمستانی مردم شهرستان خلخال را غافلگیر کرد به‌طوری‌که در ارتفاعات شهرستان خلخال بارش برف از ده سانتی متر گذشت.

وی بیان کرد: راهداران راهدارخانه شهید غنیمت اسدی گردنه الماس در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی مسیر حوزه استحفاظی خلخال به اسالم کردند و بارش برف همچنان در گردنه الماس ادامه دارد.

وی از آماده‌باش راهداران خبر داد و گفت: به دلیل برودت هوا، احتمال یخبندان و کولاک در مسیر خلخال به اسالم و خلخال به پونل وجود دارد به‌طوری‌که تردد در گردنه‌ها تنها با زنجیر چرخ میسر خواهد بود.

اردبیل یخبندان می‌شودتصمیم‌گیری‌ها برای حل بحران انرژی در روزهای سردِ آینده باید فوری و ضربتی باشدکشاورزان کاشانی منتظر خسارت ناشی از کاهش محسوس دمای هوا باشند

رئیس اداره راهداری شهرستان خلخال خواستار تجهیز خودروها به امکانات زمستانی شد و گفت: تلاش امدادگران و راهداران در کلیه مسیرهای ارتباطی خلخال به کوثر، خلخال به پونل و اسالم  ادامه دارد.

انتهای پیام/144/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر

مجید کوهی اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش‌های اخیر متوسط بارش استان کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت داشت که خوشبختانه بارش‌های اخیر علاوه بر جبرای کسری بارش سبب رشد سه درصدی بارش‌های استان نسبت به دوره بلندمدت شد.

او خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر مثبت این سامانه‌های بارشی در شهرستان اردبیل بوده که سبب بهبود ۲۲ درصدی بارش در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل متوسط بارش استان از اول مهر سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال جاری را ۱۹۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه طی دوره بلندمدت افزایش حدود سه درصدی و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

کوهی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در شهرستان‌های سرعین، پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر، انگوت و بیله سوار به ترتیب ۸ تا ۱۸ درصد بالای نرمال بوده و در شهرستان‌های نیر، نمین کوثر، اصلاندوز و اردبیل با کاهش حدود ۳۴ تا ۳ درصدی بارش روبرو هستیم.

او گفت: بیشترین کاهش در شهرستان نیر با ۳۴ درصد است و میزان کاهش بارش در شهرستان اردبیل در حدود ۳ درصد گزارش شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • خوشحالی مردم خلخال از تنبیه موشکی اسرائیل
  • برف بهاری برخی مناطق یزد را سفیدپوش کرد
  • ده‌بالا سفیدپوش شد/بنادک سادات رکورد بارش باران را زد
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • «آق‌داغ» زیستگاه ایمن پلنگ ایرانی
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • افزایش ۱۴ درصدی متوسط بارش استان اردبیل طی سامانه اخیر