Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا رشد بیش از انتظاری را داشته و حجم ذخایر فرآورده های نفتی نیز رشد غیرمنتظره ای را پشت سر گذاشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 25 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 86 دلار و 15 سنت رسید. در پایان معاملات روز سه شنبه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم 7 سال گذشته رسیده بود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز 1.1 درصد افزایش یافته بود، امروز با 26 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 84 دلار و 39 سنت رسید.
بر اساس تخمین انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 22 اکتبر رشدی 2.3 میلیون بشکه ای داشته است. این در حالی است که قبلا تحلیلگران انتظار افزایش 1.9 میلیون بشکه ای را داشتند. بر اساس این تخمین همچنین ذخایر بنزین آمریکا در این هفته نیم میلیون بشکه و ذخایر میعانات یک میلیون بشکه رشد داشته که عکس پیش بینی کارشناسان مبنی بر کاهش ذخایر بوده است.
به گفته تحلیلگران با توجه به اینکه نفت برنت طی 8 هفته گذشته و نفت خام آمریکا طی 10 هفته اخیر روند افزایشی پرشتابی را شاهد بوده اند، احتمالا قیمت ها طی روزهای آینده شاهد ریزش نسبی خواهد بود.
کریگ ارلام تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «اگر تیترهای خبری افزایش دهنده قیمت را شاهد نباشیم، احتمالا شاهد برخی برداشت سودها در بازار خواهیم بود و این به اصلاح قیمت ها کمک خواهد کرد.»
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد