Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش تببین سیاست ها و برنامه های توسعه خوشه فرآوری زیتون طارم سفلی استان قزوین با هدف توسعه تولید و اشتغال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شهریار کشاورز معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در این همایش اظهار کرد: خوشه های کسب و کار نقش محوری و بارزی در نیل به اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و صنعتی کشورها ایفا نموده و از آنجاییکه قزوین رتبه دوم تولید زیتون کشور را داراست تشکیل خوشه فرآوری محصولات زیتون با هدف توسعه تولید و اشتغال و ایجاد  و ایجاد انسجام بیشتر بین واحدهای تولیدی و فرآوری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه برند سازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و صادرات این محصول، ایجاد شبکه های کسب و کار، آموزش و..... را از مهمترین برنامه های معاونت صنایع کوچک در تشکیل این خوشه دانست.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اشاره به تشکیل شورای راهبری و کمیته استانی با حضور نهادهای پشتیبان در توسعه این خوشه تصریح کرد: این شورا می تواند با برگزاری جلسات منظم در راستای حل مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان این محصول گامهای جدی برداشته شود.

در پایان جمعی از تولید کنندگان و باغداران به ایرداد سخنرانی پرداختند.

این همایش با حضور معاون طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی، رئیس انجمن زیتون استان قزوین، رئیس کمیسیون‌کشاورزی اتاق بازرگانی، معاون فرماندار قزوین، مدیران سازمان‌جهاد‌کشاورزی استان،بخشدار طارم سفلی  و جمعی از تولیدکنندگان زیتون بخش طارم سفلی در سالن اجتماعات آموئزش و پرورش طارم سفلی برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرکهای صنعتی قزوین استان قزوین طارم سفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۵ هکتار مزرعه گل محمدی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و کم آبی باید به سمت سوی توسعه گیاهان کم آب طلب نظیرِ گل محمدی حرکت کند.

 

مهدی مسروری افزود: گل محمدی علاوه بر اینکه یک گیاه کم آب طلب است نیازی به نهاده‌ های کشاورزی ندارد و مواد عالی موجود در خاک مزرعه برای رشد این محصول کفایت می‌ کند.

 

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۳ برابری محصولات و گیاهان دارویی است که شهرستان بردسکن در بحث توسعه و ترویج گیاه گل محمدی، آنغوزه، زیره سیاه و سبز عملکرد خوبی را داشته است.

 

مسروری بیان کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت گل محمدی چهار تن گل تازه برداشت می‌ شود و به ازای هر کیلوگرم گل محمدی ۲ لیتر گلاب تولید می‌ شود و از سال سوم به ازای هر هکتار یک و نیم لیتر اسانس گل محمدی تولید می‌ شود که قیمت هر کیلو از آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

وی روستای باب الحکم را قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی خواند و از باغداران خواست باغ های خود را حفظ کنند و با توجه به شرایط آب و هوایی و سازگاری منطقه محصول انجیر خود را به صورت گلخانه ای توسعه و ترویج دهند تا  از درآمد اقتصادی بالایی برخوردار شوند.

 

رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن هم یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی اعلام کرد و گفت: گل محمدی علاوه بر اینکه یکی از گیاهان دارویی و کم آب طلب است، در حوزه فرآوری نیز گیاه ارزشمندی می‌ باشد.

 

جواد اسماعیل نیا افزود: بردسکن یکی از مناطق مستعد توسعه محصول گل محمدی است و کشت گل محمدی در روستای باب الحکم نیز نتایج خوبی داشته است.

 

در پایان این جشنواره شرکت کنندگان از مزرعه گل محمدی بازدید و به منظور حمایت از تولید کنندگان گل محمدی در روستای باب الحکم، از فرآورده‌ های تهیه شده از گل محمدی از جمله گلاب، مربا و شربت خریداری کردند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجا گذاشت
  • سقوط مرگبار از ارتفاعات طارم سفلی
  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجای گذاشت
  • مرگ ۲ نفر در طارم سفلی بر اثر سقوط از ارتفاعات
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است