Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:16:07 GMT

آغاز روند افزایشی کرونا در شرق کشور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۸۵۷

آغاز روند افزایشی کرونا در شرق کشور

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، دکتر مسعود یونسیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیر افزایشی کرونا در برخی استان‌های کشور، گفت: آنچه که در حال حاضر مشهود است، این است که به نظر می‌رسد در شرق کشور روند کاهشی متوقف شده و حتی مقداری روند افزایشی بیماری آغاز شده است. در استان‌هایی مانند خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان روند مقداری افزایشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته میزان بروز در استانی مانند سیستان و بلوچستان خیلی پایین است، اما طبق آخرین گراف‌هایی که در نرم‌افزار ماسک ارائه شده، ‌به نظر می‌رسد میزان بستری در این استان‌ها دارد مقداری آهنگ افزایشی پیدا می‌کند.

وی افزود: البته هنوز نمی‌توان به جرات گفت که آیا این‌ها یک افزایش با ثبات و پایدار خواهد بود یا اینکه ممکن است مجددا رو به کاهش برگردد. به هر حال واقعیت این است که در کل کشور، سرعت کاهش موارد بیماری بسیار کم شده و استان‌های زیادی هم در شرایط افقی حرکت می‌کنند. این شرایط افقی در این سطح مطلوب نیست، بلکه اگر در سطح پایین‌تری از میزان بروز و بستری به شرایط افقی می‌رسیدیم، مطلوب بود، اما اکنون اینطور نیست.

بازگشایی‌های همزمان و نگران‌کننده

یونسیان تاکید کرد: بازگشایی‌های همزمانی هم که از اطراف کشور می‌شنویم، اعم از دانشگاه‌ها، ‌ وزارت آموزش و پرورش، کارمندان، برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی و... می‌تواند در جهت‌گیری آینده این روندها نقش داشته باشد. به نظر می‌رسد که برای بازگشایی‌ها به صورت همزمان و بدون توالی زمانی مناسب اقدام می‌شود و این موضوع نگران‌کننده است.

وی گفت: البته اینکه دلیل سیر افزایشی بیماری در برخی استان‌ها چه هست و آیا ممکن است که افزایش‌ها جدی باشد یا خیر را خیلی نمی‌توان به صورت مشخص اعلام کرد. به طور کلی هر زمان که شاخه اپیدمی‌مان در کشور نزول پیدا می‌کند، همه، اعم از مردم و مسئولان اقدامات پیشگیرانه و رعایت‌ها را سست می‌کنند، اما اینکه آیا ممکن است این افزایش‌ها ردپایی از یک جهش باشد، هنوز نه قابل تایید است و نه قابل رد کردن و باید اطلاعات بیشتری پیدا شود. این احتمالات همیشه مطرح هستند، ما فعلا هیچ شواهدی ندیده‌ایم، اما هر احتمالی ممکن است رخ دهد.

یونسیان تاکید کرد: در شرایط فعلی توصیه‌ام این است که یک مدیریت واحد بر بازگشایی‌ها حکم‌فرما باشد و برای بازگشایی‌ها اولویت‌بندی کنند؛ به طوری که در هر مقطع زمانی، فقط یک جا را بازگشایی کرده، سپس آن را به دقت رصد کرده و بعد از مشاهده نتایج، سراغ بازگشایی بعدی روند. خطرناک‌ترین کاری که در حال حاضر دارد اتفاق می‌افتد یا حداقل صحبت آن مطرح می‌شود، این است که هر نهادی با چانه‌زنی سعی می‌کند فعالیت‌هایش را از سر بگیرد و همزمانی این بازگشایی‌ها مهمترین نگرانی در شرایط فعلی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم ویروس کرونا سیستان و بلوچستان خراسان رضوی افزایش مبتلایان بستری ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم بازگشایی ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟

قیمت طلای جهانی امروز و در شروع معاملات این هفته بازار جهانی طلا نزولی شد. بر این اساس برخی از سکه‌بازان با اشاره به نزول قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنند که امروز جناح افزایشی بازار سکه از سوی بازار طلا حمایت نخواهد شد.البته تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار بلاتکلیف است.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته شاهد افت‌وخیز قیمت سکه امامی بودند. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد این فلز گران‌بهای داخلی دیروز تا کف کانال ۴۳ میلیون تومان پایین آمد؛ اما در این محدوده حمایت شد و به سمت پله‌های میانی حرکت کرد.

به‌این‌ترتیب عصر یکشنبه هر قطعه سکه امامی با ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. همچنین حباب سکه هم با افزایش دوباره به ۷ میلیون رسید. این در حالی است که روز شنبه حباب سکه در حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت.

البته در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب بنا بر ادعای دسته‌ای از معامله‌گران روند صعودی سکه ادامه پیدا کرد و این فلز زردرنگ داخلی به نیمه کانال یاد شده رسید.

با این‌حال بازارهای جهانی در شب گذشته بازگشایی شدند و قیمت اونس طلا و نفت وست تگزاس اینترمدیت مسیر کاهش را دنبال کردند.

بر همین اساس نرخ طلای جهانی در زمان تدوین این گزارش ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرده بود و با ۲۳۷۰ دلار به فروش رسید که نسبت به دیروز تقریباً ۲۲ دلار پایین آمده بود؛ بنابراین برخی از سکه بازان با اشاره به نزول قیمت طلا پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری جناح افزایشی بازار سکه از سوی بازار طلا حمایت نخواهد شد.

البته دیروز یک خبر در مورد احتمال احیای مذاکرات برجام و مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا در بین دسته‌ای از معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد؛ خبری که البته ایرنا رسانه وابسته به دولت به نقل از یک منبع آگاه این ادعا را رد کرده است.

در مجموع تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار بلاتکلیف است و این را در نوسان دلار و سکه در یک محدوده مشخص می‌توان مشاهده کرد. البته نکته بازار این است که برخی‌ها با محاسبه دلار نهفته در سکه عرضه شده مرکز مبادله معتقدند فروش سکه با این نرخ به بازار سیگنال می‌دهد.

فنی‌های بازار می‌گویند امروز مرز ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای جناح افزایشی مهم است و در صورتی که بالای آن ماندگار شود احتمال ورود خریداران به بازار وجود دارد. بااین‌حال برخی دیگر می‌گویند با ریزش قیمت طلا احتمالاً سکه دوباره به سمت کف کانال ۴۳ میلیون تومان حرکت کند و عقب‌نشینی از این مرز را تست خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد