Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور با اشاره به اراده جدی مسئولان عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان برای گسترش هر چه بیشتر سطح روابط دوجانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: تقویت مناسبات دوجانبه می‌تواند به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سازنده‌ دو کشور در راستای صلح و ثبات در منطقه بینجامد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با قدردانی از همکاری و حمایت ترکمنستان برای عضویت دائم ایران در اجلاس همکاری‌های شانگهای، گفت: مناسبات ایران و ترکمنستان فراتر از روابط سیاسی و اقتصادی، از علاقه قلبی و اعتقادی بین دو ملت نشأت می‌گیرد و باید روز به روز سطح این روابط افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق‌آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است، گفت: افزایش سطح روابط با فعال کردن ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه ترانزیت و انرژی، به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است.
آیت‌الله رئیسی درباره موضوع افغانستان هم گفت: باید در مسیر ایجاد صلح و امنیت و شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و جریانات سیاسی این کشور را نمایندگی کند، تلاش کنیم.
«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار با بیان اینکه کشورش خواهان برقراری روابط همه جانبه، تحکیم و تعمیق روابط تهران – عشق‌آباد است، گفت: ایران را کشور برادر و دوست خود می‌دانیم و با جدیت به دنبال افزایش سطح روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، حمل و نقل و بازرگانی هستیم.
وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین با اشاره به اهمیت گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور، گفت: ترکمنستان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان حمایت می‌کند و آمادگی دارد در همه سطوح منطقه‌ای، مناسبات و همکاری‌های نزدیکی با تهران داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهور منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان