Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان قرآن را اساس شکل‌گیری تمدن اسلامی دانست و با اشاره به اینکه اهل‌ بیت(ع) صیانت‌گران و حافظان قرآن هستند، گفت: تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست.

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا تفسیر قرآن کریم بدون تمسک به اهل‌ بیت(ع) را ضلالت دانست و اظهار کرد: قرآن به تمام نیازهای هدایتی بشر پاسخ‌گو است و دریای عمیقی از معارف هدایتی است که هر چقدر انسان در این دریا و اقیانوس بیکران ورود کند، می‎‌تواند دُرهای گران‌قدری را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرآن و تفسیر قرآن، منبع معارف دین است، ادامه داد: منبع اولی که ما در معارف، فقه، در مسائل اجتماعی، اقتصادی و در مسائل سیاسی داریم، قرآن کریم است و اهل‌ بیت(ع) هم ترجمان و مفسران قرآن هستند.

فلاحی‌اصل تمسک به قرآن و عترت را مایه نجات انسان دانست و با بیان اینکه قرآن منبع اصلی و ثقل‌ اکبر است و در کنارش اهل‌ بیت(ع) هم ثقل‌ اصغر هستند، اظهار کرد: در حقیقت این دو هستند که پاسخ‌گوی نیاز هستند و ما می‌توانیم به‌وسیله قرآن با هدایت‌گری ائمه پاسخ‌گوی نیاز معارفی جامعه باشیم کمااینکه این قرآن است که می‌تواند اساس شکل‌گیری تمدن اسلامی و روشن‌گر مسائل گوناگون جامعه باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه باید ابعاد گوناگون آیات قرآن را مورد توجه قرار دهیم، گفت: آیات قرآن به‌صورت مجموعه‌ای، پیام‌هایی دارد و به‌صورت فردی، هر آیه‎‌ای و هر جمله‎‌ای، پیامی دارد.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه قرآن دارای وجوه متعددی است و نیاز به مفسر دارد، اهل‌ بیت(ع) را عالی‌ترین مفسران قرآن دانست و گفت: تمسک به قرآن بدون عترت، گمراهی است و تمسک به اهل‌ بیت(ع) سبب می‌شود ما دچار تفسیر به رأی نشویم.

وی با یادآوری اینکه دنبال کردن روش اهل‌ بیت(ع) که صیانت‌گر و حافظ قرآن هستند باعث می‌شود که ما به مراد اصلی قرآن پی ببریم و احیاناً مراد خودمان را بر قرآن تحمیل نکنیم، یادآور شد: اهل‌ بیت(ع) جزئیات قرآن را بیان کرده‌اند و ما در بخش‌هایی که قرآن کلیات را بیان کرده است، می‌توانیم اطمینان خاطر داشته باشیم که جزئیات احکامی که ائمه بیان کرده‌اند، حق و مطابق با قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه تمسک به عترت بدون قرآن کامل نیست، چراکه اهل‌ بیت(ع) می‌خواهند با قرآن مردم را به کمال برسانند، اضافه کرد: مسیر را قرآن تعیین می‌کند و اهل‌ بیت(ع) راه را نشان می‌دهند؛ به‌معنای دیگر قرآن به‌عنوان منبع و اساس معارف دینی نیاز به مفسر و مبین دارد و مفسر اصلی آن، پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌ اطهار(ع) هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با تأکید بر لزوم آشنایی و انس بیشتر مردم با کتب تفسیر قرآن، ادامه داد: تفاسیر نمونه و تفسیرالمیزان از تفسیرهای قرآنی هستند که می‌توانند مورد استفاده مردم قرار گیرند، کمااینکه در معرفی و اشاعه بیشتر تفاسیر قرآن باید برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ایسنا ائمه اطهار حافظ قرآن دانشگاه لرستان قرآن قرآن کریم پیامبر اکرم دانشگاه لرستان تمسک به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است

سخنگوی دولت در نشست خبری: ارز تخصیصی به حوزه کالاهای اساسی ۲۸۵۰۰ تومان است لذا گران فروشی هایی که در بازار به بهانه های دیگر صورت گرفته است مصداق تخلف گران فروشی است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران