Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@09:27:52 GMT

سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۹۵۵

سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

روز چهارشنبه گذشته، سامانه‌های سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای ساعاتی مختل شد.

اتفاقی که البته با ورود سریع نهادهای ذیربط مورد مقابله گرفت و پس از ساعاتی امکان دریافت بنزین آزاد از برخی جایگاه‌ها میسر شد.

این رخداد البته باید حاوی درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای نهادهای امنیتی باشد زیرا ما با طراحی دشمن و دنباله‌های داخلی آن برای ایجاد "فتنه اقتصادی" مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

 

*ماجرای حمله سایبری به سامانه‌های سوخت‌گیری منهای اینکه یک عملیات پیچیده بوده باشد یا یک شیطنت ساده و یا حتی یک اشتباه فنی! اما هرچه هست نباید از احتمالات امنیتی پیرامون آن گذشت.

دشمن خارجی و دنباله‌های داخلی آن؛ نتیجه ۱۱ سال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور، بزرگنمایی از تحریم‌ها و گرانی‌هایی که راه حل آنها (یعنی نظارت میدانی و قضایی بر بازار!) انجام نمی‌شود را "عام‌البلوی" شدن شرایط جامعه ایرانی می‌دانند و این مسئله را صراحتا نیز ابراز کرده‌اند.

به این معنی که عملیات‌های روانی آنها توانسته روی ذهن برخی افراد موفق باشد و ذهن آنها نسبت به کشوری که اگرچه مشکل اقتصادی دارد اما بحران اقتصادی ندارد را دچار شکست کند.

در این میان یک جریان سیاسی خاص در داخل کشور هم بیکار نبوده و دائما در ادامه طراحی دشمن؛ "گزینه خیابان" را به این افراد دچار شکست ذهنی پیشنهاد کرده است.

و نتیجه هم احتمال پررنگ فتنه اقتصادی است.

فتنه‌ای که طی ۴ سال گذشته تحلیل‌های مبسوط و مکرری را پیرامون آن ارائه کرده‌ایم و البته شاهد دو پیش‌لرزه دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بوده است. (قابل توجه آنکه برخی رجال جریان خاص از تکرار وسیع‌تر و خشن‌تر آبان ۹۸ گفته‌اند!)

در این باره باید دانست که فرض شیطنت‌های ضد امنیتی همواره وجود دارد و البته قابل جلوگیری ۱۰۰ درصدی هم نیست.

راه چاره اما کدام است!؟

راه چاره اول "بیان واقعیت‌های ایران" و فرار از کمند "تبلیغات نارسای مسئولان" پیرامون حقایق کشور است.

راه دوم بیان مثبتات در کنار مشکلات و "پراکندن امید معقول" است.

راه سوم استنطاق سیاه‌نمایان و رسواسازی دروغگویانی است که تمنای سوریه‌سازی از ایران و کتمان مثبتات ایران را دارند.

راه چهارم مبارزه معقول با گرانی است... بخواهیم یا نخواهیم مشکل امروز اقتصاد ایران چیزی جز "مشکل قیمت‌ها" نیست!

قیمت‌هایی که تولدشان از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند و در نبود نظارت دولتی و قضایی سر به آسمان ساییده‌اند و همچنان لجام گسیخته به پیش می‌تازند.

این مسئله با توصیه و خواهش حل نمی‌شود بلکه با قاعده‌گذاری و پیگیری دولتی و قضایی در میدان حل می‌شود.

البته سازوکارهای عقلانی دیگری مثل حمایت از سبد کالاهای مصرفی خانوار و ارائه کالابرگ به مردم نیز وجود دارد اما اینها مسکن هستند و درمان اصلی چیزی جز "نظارت بر بازار" نیست.

در عمل به این راهکار البته هرگز نبایستی مفتون اقتصادزده‌ها، منتقدان قیمت‌گذاری دستوری و شاگردان مکتب آدام اسمیت شد.

افرادی کاتولیک‌تر از پاپ که صرفا عبارت "دست نامرئی برای تنظیم بازار" را در تعالیم اقتصادی آدام اسمیت خوانده‌اند اما از پیوست‌های عقلانی این مقوله غافلند.

طرفه آنکه همین چند هفته قبل! سازمان رقابت اقتصادی در کشور هلند اعلام کرد که شرکت سامسونگ کره جنوبی را به خاطر تلاش برای تعیین قیمت خارج از فرایند بازار ۴۰ میلیون یورو معادل ۴۷ میلیون دلار جریمه کرده است.

این سازمان گفته بود که سال‌هاست سامسونگ قیمت تلویزیون‌های خود را بالا نگه داشته و به صورت مداوم از فروشگاه‌ها خواسته تا در صورتی که قیمت آنها پایین‌تر از قیمت مورد نظر سامسونگ است، قیمت خود را بالا ببرند. 

به راستی کدام گرانفروشی را در ایران می‌شناسیم که اینچنین مورد جریمه بازدارنده قرار گرفته باشد!؟

منبع: مشرق

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تحقق اهداف نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور، گامی مهم در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برداشته شد.

در این پژوهشکده، با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، موتوری 6 سیلندر خورجینی با ظرفیت 4000 سی‌سی بنزینی طراحی و ساخته شد.

این دستاورد ارزشمند که حاصل 4 سال تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، به خودی خود گامی بزرگ در راستای استقلال علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. موتورهای 6 سیلندر خورجینی که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع نظامی و تفریحی دارند، پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند و نیاز به آنها از طریق واردات تامین می‌شد.

رونمایی از این موتور در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشان‌دهنده اهمیت این دستاورد و عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های  فناوری پیشرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/ رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی، انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند. این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند و از این رو، دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، پس از 4 سال تحقیق و توسعه عمیق، به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی 4 لیتری دنیا دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رونمایی از نمونه مهندسی معکوس شده این موتور با استانداردهای بالا، تأکید کرد: این دستاورد نشان‌دهنده اثبات فناوری‌های موتور خورجینی 6 سیلندر حجم بالا است. دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش‌بنیان به دست آمده و امیدواریم شاهد توسعه این جریان علمی قوی در کشور و تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در آینده باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در پایان سخنان خود، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای دانست و گفت: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چرا که این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها نیز است.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی از این طرح خبر داد و گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند و دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد