Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پس از مصرف پیاز، پوست آن را دور می‌اندازند، اما باید به این نکته توجه داشت که یک خانم خانه دار کدبانو، زباله‌های کمتری را روانه سطل اشغال می‌کند.

پوست پیاز بر خلاف تصور ما درمانی برای مشکلات و بیماری‌های مختلفی محسوب می‌شود. در این گزارش قصد داریم تا خواص و نیز موارد منع مصرف پوست پیاز بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترکیبات شیمیایی

پوست پیاز سرشار از ترکیبات معدنی و آلی است که فعالیت‌های بیولوژیکی بالایی را از خود نشان می‌دهد که از جمله می‌توان به ویتامین E، B، کاروتنوئید‌ها و اسکوربیک اسید اشاره کرد.
پوست پیاز را می‌توان به عنوان دارویی برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار داد. پوست پیاز دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده عمل کند. پیاز گیاهی ایمن برای بدن ماست؛ اگرچه پیش از مصرف باید بدانید موارد منع مصرف پوست پیاز چیست.
همچنین باید بدانید جوشانده و دمکرده پوست پیاز نیز می‌تواند تأثیر‌های متعددی بر اندام‌های داخلی مان داشته باشد از جمله:

- ریتم عملکرد ماهیچه قلب به شکل قابل توجهی بهبود می‌یابد.

- دارای اثر ضد تصلب شرایین است که آن نیز به دلیل وجود فلاونوئید‌ها و ویتامین هاست. در حالی که شکنندگی مویرگی کاهش می‌یابد، خطر لخته شدن خون نیز به حداقل می‌رسد.

- سبب افزایش تولید هموگلوبین و جریان خون می‌شود.

طریق آماده کردن جوشانده پوست پیاز

برای تهیه جوشانده پوست پیاز، باید پس از جوشیدن پوسته آن، به مقدت بیست دقیقه، آ ن را صاف کردن و سپس با استفاده از آب جوشیده رقیق کنید.
ذکر این نکته مفید است که افزودن مقداری پوست پیاز به چای سبز و یا سیاه، اقدامی مفید است. بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند هر روز از آن استفاده کنند تا سلامت خود را افزایش دهند. اما باید بدانید که این نوشیدنی تهیه شده، موارد منع مصرف نیز دارد و نباید از آن برای بیمارانی که دارای فشار خون پایین هستند، استفاده کرد، زیرا فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پوست پیاز صراط پوست پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت