Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «طلال ارسلان» رئیس حزب دموکراتیک لبنان در گفتگوی ویژه با المیادین به بررسی تحولات اخیر این کشور از جمله اتفاقاتی که طی دو هفته گذشته در منطقه «الطیونه» بیروت افتاد اشاره و اعلام کرد، تحقیقات انجام شده توسط اطلاعات ارتش و دستگاه قضایی تاکید می کند که کمین الطیونه از قبل برنامه‌ریزی شده بود و اگر این مسئله به صورت ریشه‌ای حل نشود امکان وقوع اتفاقات مشابه همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلال ارسلان در ادامه تاکید کرد که نباید تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت در 4 آگوست 2020 با جنایت الطیونه که در 14 اکتبر 2021 اتفاق افتاد به یکدیگر پیوند داده شود. آنچه که در الطیونه اتفاق افتاد یک حادثه فردی نبود بلکه حادثه‌ای است که صلح داخلی و همزیستی مسالمت آمیز مشترک در لبنان را تهدید می کند.

وی ادامه داد، اما اگر شاهد برخورد ریشه‌ای با حوادثی که در الطیونه اتفاق افتاد، نباشیم ممکن است حوادث مشابه آن همچنان رخ دهد.

این سیاستمدار لبنانی ادامه داد، ممکن است در میان برخی نیروهای لبنانی جاه طلبی‌های وجود داشته باشد مبنی بر اینکه می توانند حمایت خارجی‌ها را جلب کنند.

ارسلان در ادامه به تعامل منطقی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله با اتفاقات رخ داده در منطقه الطیونه اشاره کرده و ضمن قدردانی از تدبیر سید حسن نصرالله اظهار داشت، او به گونه‌ای برخورد کرد که مانع از بروز جنگ داخلی در لبنان شد. سید حسن نصرالله با عدم ورود به درگیری‌های داخلی، مقاومت را حفظ می‌کند و اگر موضع منطقی و خویشتنداری وی نبود، فتنه الطیونه کشور را وارد یک جنگ داخلی می‌کرد.

وی تصریح کرد، در تحقیقات ارتش و دستگاه قضا مشخص شد اتفاقاتی که در منطقه‌ الطیونه افتاد از قبل سازماندهی شده بود و در این جنایت 7 نفر شهید و بیش از 60 تن از معترضان مسالمت جو مجروح شدند.

این شخصیت لبنانی در ادامه اشاره کرد، با وجود داغ بودن برخی پرونده ها در منطقه در حال حاضر شاهد پیشرفت و گشایش‌هایی هستیم و من فکر نمی‌کنم که یک تصمیم بین‌المللی و منطقه‌ای برای منفجر کردن اوضاع در لبنان وجود داشته باشد.

رئیس حزب دموکراتیک لبنان با اشاره به اینکه مقاومت از سال 2004 و بعد از صدور قطعنامه 1559 سازمان ملل همچنان مورد هدف قرار گرفته است،تاکید کرد، ممکن است جاه طلبی‌های در میان نیروهای لبنانی وجود داشته باشد که تصور می‌کنند می تواند حمایت خارجی‌ها را جلب کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در منطقه و جهان برای کمک به لبنان پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور وجود ندارد، اظهار داشت، توافق درباره برگزاری انتخابات وجود دارد اما اصرار برای برگزاری آن در ماه مارس موجب تعجب می‌شود.

طلال ارسلان درباره پرونده انفجار بندر بیروت گفت که قاضی این پرونده باید عملکرد مناسبی در روند تحقیقات پیش بگیرد.

وی همچنین درباره توانایی دولت جهت حل بحرانهای اقتصادی لبنان اظهار داشت که من به توانایی این دولت جهت ایجاد راه حل‌هایی برای بحران ها خیلی خوشبین نیستم و بیشترین کاری که دولت جدید می‌تواند انجام دهد، سازماندهی انتخابات پارلمانی است.

این شخصیت لبنانی درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد، مسئولیت این پرونده بر عهده دولت است و نباید در مذاکرات تسلیم شود.

رئیس حزب دموکراتیک لبنان در ادامه به انتخابات پارلمانی این کشور پرداخته و گفت، ما از وضعیت خود در این انتخابات راضی هستیم و نتایج این را نشان خواهد داد البته این همه اصرار برای برگزاری انتخابات در ماه مارس جای تعجب دارد.

ارسلان درباره روابط لبنان و سوریه اظهار داشت، سوریه در تحولات اخیر پیروز شده و در جایگاه برنده قرار دارد. یک تیم سیاسی در منطقه وجود دارد که شرط بندی‌های خود را باخته و سوریه امروز پیروز شده و تاکید این کشور بر عدم هرگونه عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی شاخصی مبنی بر این است که سوریه از موضع طرف پیروز رفتار می‌کند.

وی تاکید کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در چارچوب صلح عادلانه و همه جانبه به همان منوال باقی مانده و موضع سوریه ثابت بوده و بهای نزدیکی کشورهای عربی به سوریه به هیچ وجه سازش با اسرائیل نخواهد بود.

طلال ارسلان همچنین به مسئله ادلب پرداخته و اظهار داشت: موضوع ادلب و حضور گروه‌های تروریستی در این منطقه قابل حل بوده و آمریکا چاره‌ای جز ترک سوریه ندارد.

رئیس حزب دموکراتیک لبنان نخستین سیاستمدار لبنانی است که پس از انتخابات اخیر سوریه با بشار اسد در دمشق دیدار کرد.

او در خرداد ماه گذشته با سفر به سوریه مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

طلال ارسلان یکی از مهم‌ترین هم پیمانان سوریه در لبنان است و طی سال‌های گذشته نیز چندین منصب را در کابینه‌های لبنان برعهده داشته است.

وی در ادامه موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بسیار پیشرفته خوانده و تاکید کرد، این وضعیت ایران در ایجاد ثبات در منطقه خود را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1116422 برچسب‌ها ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران رئیس حزب دموکراتیک لبنان طلال ارسلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به شرق سوریه ۵ زخمی برجای گذاشت +فیلم

حمله هوایی به مناطقی در شرق سوریه تاکنون ۵ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه المیادین، در این حمله مراکزی در شهر دیر الزور در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

خبرنگار المیادین در توضیح این حمله گزارش داد که تجاوز هوایی به منطقه «الصالحیه» در البوکمال و مناطق مسکونی در شهر «المیادین» و کوی «القصر» در دیرالزور هدف قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش، در تلفات اولیه تهاجم هوایی به این منطقه از سوریه تاکنون ۵ تن زخمی شدند.

تاکنون فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته، اما در نوبت های گذشته، این منطقه بارها توسط جنگنده های آمریکایی هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • چرا در سال گذشته بیشترین حجم خرید ملک در سرخرود انجام شده است؟
  • بمباران سنگین جنوب لبنان توسط اسرائیل
  • بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • حمله به شرق سوریه ۵ زخمی برجای گذاشت +فیلم
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است