Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج با وقوع یک مورد آتش‌سوزی منزلی در شهر یاسوج به سرعت آتش را کنترل و مهار و در این بین ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) غیرمجاز کشف کردند.

هاشم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز سه شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ در منطقه سالم آباد شهر یاسوج یک مورد آتش سوزی به مرکز پیام آتش نشانی این شهر اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند که صاحبخانه به صورت غیرمجاز با نصب دو باکس بیت کوین شامل ۱۸ دستگاه ارز الکترونیک(ماینر) در منزل خود قصد استخراج این نوع ارز را داشته است که بعلت استفاده از برق سه فاز و حرارت زیاد منجر به آتش سوزی و بروز خسارت شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز کاری خلاف و برای ساکنان خانه‌ها و همسایگان نیز خطر آفرین است.

یوسفی تصریح کرد: این اقدام به‌دلیل مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر با افزایش احتمال آتش‌سوزی در خانه، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: امکان بروز خسارت به وسایل برقی همسایگان به دلیل فشار بیش از حدی که به شبکه برق ساختمان وارد می‌شود بیشتر است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: در این حادثه که یک اکیپ آتش نشانی به همراه اینجانب حضور داشتند، از برق سه فاز استفاده شده بود خطر از بیخ گوش دو نفر از آتش نشانان یاسوج گذشت و نزدیک بود جان خود را از دست دهند.

یوسفی تاکید کرد: با حضور نیروهای برق و نیروی انتظامی صورت جلسه شده است و سیم های سه فاز و دستگاههای ماینرها را جمع آوری کرده اند.

وی بیان کرد: شهروندان با آگاهی از وجود افراد استفاده کننده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز در همسایگی خود این موضوع را گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود./ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران، از مرگ ۶ کارگر غیرایرانی در حریق اتاقک کارگری خبر داد.

سید جلال ملکی درباره جزئیات حادثه ظهر امروز گفت: ساعت ۱۳:۰۲ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در اتوبان شهید یاسینی نرسیده به بیمارستان شهید لواسانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. 

وی افزود: آتش نشانان بالافاصله به محل حادثه اعزام شدند و در محل مشاهده کردند که در یک پروژه در حال ساخت، چندین اتاقک ۱۲ متری که محل استراحت کارگران بود در محل وجود داشت که یکی از این اتاقک‌های حدودا ۱۰ متری، دچار حریق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: داخل اتاقک وسیله خاصی جز پتو و موکت وجود نداشت اما اتاقک شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه ۶ نفر کارگر دیگر که از اتباع غیرایرانی نیز بودند؛ در اتاقک گیر کرده بودند و نتوانسته بودند خود را نجات دهند.

ملکی گفت: به تائید عوامل اورژانس، هر شش نفر جان خود را از دست داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • کشف ۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز