Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در پیام روز چهارشنبه «علیرضا قاسمی فرزاد» آمده است: نام و یاد این روحانی فرهیخته، عالم، با تقوا و مردمدار همیشه در ذهن و یاد مردم قدرشناس و متدین ماندگار و جاویدان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره ایشان می فرمایند: «آیت الله حاج سیدرضا فاضلیان(ره) در همه‌ دوران‌های حساس انقلاب و دفاع مقدس، همچون پدری مهربان، جوان های مجاهد و فداکار را انگیزه و امید می‌بخشید و کانون‌های تحرک مردمی را گرم نگاه می‌داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت این عالم وارسته، به خانواده عالیقدر ایشان به ویژه مردم استان همدان تسلیت و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی مسالت کرد.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود. ایشان در مسأله­ گویی تبحر خاصی داشته و به این عنوان مشهور بود تا آن جا که روز عاشورا هم مساله می­‌گفت و برای این کار زحمات فراوانی را متحمل می‌شد، به طوری‌که گاه پیش می­‌آمد برای بیان مسأله­ رساله­‌های متعددی را مطالعه می­‌کرد.

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را جهت امرار معاش در بازار به کار پرداخت، اما به زودی از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد.

وی “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرد، “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

آیت­ الله فاضلیان در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت ­الله سید ابوالقاسم خویی و آیت ­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کرد.

وی جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

ایشان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان  پنجم آبان ۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها استان همدان ملایر پیام تسلیت علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان ملایر پیام تسلیت استان همدان ملایر پیام تسلیت علیرضا قاسمی فرزاد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

در متن این پیام آمده است

به نام خدا

"اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های آمریکایی به فرمان رئیس‌جمهور دموکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله نظامی کردند. البته از همان نیمه راه، جسد‌های سیاه شده و جزغاله شده شان برگشت! عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

صحرای طبس در نیمه شب پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ شاهد یکی از وقایع بی نظیر در تاریخ مقاومت ملت‌های ستمدیده در برابر قلدری‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا بود؛ در این روز، حمله نظامی و دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران که با صرف هزینه‌های هنگفت طراحی شده بود، با امداد‌های غیبی خداوند در صحرای طبس به شکست انجامید و با هویدا شدن ماهیت سلطه گر و جنایت پیشه آمریکا، ضربه مهلکی به جایگاه و اقتدار سردمداران آمریکایی و رئیس جمهوری وقت آمریکا وارد شد.

این حادثه بزرگ که در متن آن دست یاری خداوند متعال و امداد‌های الهی برای حفظ انقلاب اسلامی و ملت ایران آشکار است، بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شکنی، بی اعتمادی و خوی تجاوزگری هیأت حاکمه آمریکا تأکید داشته و لزوم هوشمندی نسبت به مکر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت زمان را متذکر می‌شود.

گرامیداشت و یادآوری ماجرای رسوایی استکبار در میدان‌های مصاف با ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب تا این اواخر در ماجرای همراهی با اسرائیل غاصب، ضرورتی انکارناپذیر برای شناساندن چهره واقعی معاندانی است که در طول تاریخ، همواره برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، اما به لطف حضرت باریتعالی و با اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه، هماره تجربه‌ای جز شکست عاید شان نشده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه هیمنه استکبار جهانی در صحرای طبس و همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام "شهید محمد منتظر قائم"، موفقیت همگان را در نِیل به آرمان‌های بلند امام راحل عظیم الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق
  • سروده جدید میلاد عرفان پور در استقبال از شعر رهبر انقلاب
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود