Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@02:33:52 GMT

حق انتخاب کلاه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۱۲۵

حق انتخاب کلاه

یک سریال ترکی هست که دریکی از سایت‌های ایرانی پخش‌کننده فیلم منتشر شده که آن روز نشستیم و دیدیم؛ یک سریال درباره سال‌های اولیه 1900 میلادی. همان دم‌ دمای دیدن بود که گفتم این سریال تلفیقی است از سریال «خاتون» و سریال «خسوف» که این روزها در همین شبکه‌های نمایش خانگی منتشر شده است. همه‌تان خاتون را دنبال می‌کنید و منتظر هستید قسمت‌های تازه بیاید و خسوف هم سریال تازه‌ای است که ماجرای چند دانشجو که وارد جریاناتی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این مقدمه می‌خواهم به این شبکه نمایش خانگی سری بزنم. وقتی سریال‌های دیگری این روزها شروع شده‌اند و انگار همین‌طور قرار است سریال‌های نمایش خانگی بیش‌تر و بیش‌تر شود. سریال «جزیره» که محمدرضا فروتن بازی کرده و سریال «نیسان آبی» که حسین یاری و مهران غفوریان در آن بازی کرده‌اند و انگار غفوریان پشت سر همین نیسان آبی دویده که راهی بیمارستان شده.
از این دست سریال‌ها زیاد است. یعنی یکی یکی دارد زیادتر هم می‌شود و انگار قرار است همه‌مان در سریال خانگی غرق شویم. فیلمسازها علاقه زیادی دارند که به این سمت بروند و مردم را سرگرم کنند. آیا می‌توانند موفق شوند و از تلویزیون جلو بزنند؟ این سؤالی است که ذهن مرا درگیر کرده ،اما پاسخ اش هم این است که اگر من به‌عنوان یک نمونه باشم می‌گویم آن‌قدری که این سریال‌ها را دنبال می‌کنم سری به برنامه‌های صدا و سیما نمی‌زنم. آن شب خیلی اتفاقی یک سریال دیدم با بازی مهدی سلطانی و اسماعیل محرابی با نام «افرا» که به همان اتفاقی دیدن بسنده کردم و تمام شد.
شاید مهم‌ترین ویژگی همین شبکه‌ها این است که تنوع در آنها زیاد است و برای آنهایی که عاشق سریال و فیلم هستند امکان انتخاب می‌دهد و شما دل‌تان می‌خواهد همان‌ چیزی که دوست دارید ببینید، اما تلویزیون این‌طور نیست. زمان را هم به شما تحمیل می‌کند و می‌گوید در این زمان مجبور هستی این فیلم را ببینی درحالی که ممکن است در آن زمان تو اصلاً کار داشته باشی. یک نمایشنامه‌ای دارد کارل فالنتین به اسم «در مغازه کلاه‌فروشی» که داریوش مؤدبیان در کتاب طنزآوران جهان نمایش ترجمه کرده است. فالنتین به مغازه کلاه‌فروشی می‌رود و یک کلاه می‌خواهد. کلاه‌فروش می‌گوید چه نوع کلاهی می‌خواهید؟ فالنتین می‌گوید من کلاه می‌خواهم. مغازه‌دار می‌گوید شما حق انتخاب دارید که فالنتین می‌گوید من حق انتخاب نمی‌خواهم و فقط کلاه می‌خواهم. تلویزیون هم مثل همین آقای فالنتین است که فقط کلاه می‌خواهد و به شما حق انتخاب نمی‌دهد ،اصلاً انگار این حق انتخاب برایش تعریف شده نیست، البته ذات شبکه‌های تلویزیونی هم همین است و کاری نمی‌شود کرد. اما من فکر می‌کنم این وسط رقابت است که شکل گرفته و هریک از این شبکه‌های خانگی و تلویزیونی باید تلاش کنند به بهترین کیفیت دست پیدا کنند تا ما حق انتخاب بیش‌تری داشته باشیم و در این صنعت سرگرمی فکر نکنیم که سرمان دارد کلاه می‌رود؛ کلاهی که اصلاً حق انتخاب کردنش را هم نداشته‌ایم. درست عین آن سال‌هایی که یک یا دو شبکه تلویزیونی بود و محبوب‌ترین سریال «سال‌های دور از خانه» بود و این سریال فقط با برفک تلویزیون رقابت می‌کرد و اگر آن شب آنتن نمی‌چرخید و برفک نبود شما می‌توانستید این سریال را ببینید یا اگر برق نمی‌رفت می‌توانستید این سریال را تماشا کنید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حق انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی 1715 نفر از شهروندان 15 سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

40.8 درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، 35.2 درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و 21 درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ 58.9 درصد شبکه سه،  50.8 درصد شبکه آی‌فیلم و 30.3 درصد شبکه یک. 69.2 درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد 36.9 درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و 34.7 درصد برنامه زندگی پس از زندگی، 34.2 درصد برنامه محفل، 32.3 درصد برنامه شب خوش، 31.8 درصد برنامه فوتبال برتر، 29.7 درصد برنامه پانتولیگ و 26.5 درصد برنامه معرکه، 24.5 درصد برنامه مهمونی، 21.3 درصد برنامه ماه خدا، 18.8 درصد برنامه ماه من، 17.2 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 16 درصد برنامه پاورقی و 12.1 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ 53.3 درصد برنامه مردان آهنین و 50.1 درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، 49.4 درصد برنامه محفل، 48 درصد برنامه شب خوش، 46 درصد برنامه فوتبال برتر، 42.9 درصد برنامه پانتولیگ و 38.3 درصد برنامه معرکه، 35.4 درصد برنامه مهمونی، 30.7 درصد برنامه ماه خدا، 27.2 درصد برنامه ماه من، 24.8 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 23.1 درصد برنامه پاورقی و 17.5 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

45.4 درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، 23.2 درصد سریال هفت سر اژدها و 20.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که 65.5 درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. 33.5 درصد سریال هفت سر اژدها و 29.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند
  • قصه یک معدن پرماجرای طلا! | آمار عجیب محبوبیت نون خ
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در شبکه سه