Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@18:32:14 GMT

اشتاینمایر اوراق استعفا را تحویل مرکل داد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۱۷۷

اشتاینمایر اوراق استعفا را تحویل مرکل داد

رئیس جمهوری آلمان اوراق استعفای رسمی آنگلا مرکل و وزیران کابینه او را تحویل داد و با این حال آنها به کارشان تا زمان تشکیل کابینه جدید ادامه خواهند داد.

 به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس قانون با تشکیل پارلمان جدید که روز سه‌شنبه فعالیتش را آغاز کرد دولت سابق و صدراعظم آن مسئولیت خود را واگذار می‌کنند اما از آنجایی که احزاب آلمان در انتخابات اکثریت مطلق را به دست نیاوردند و تاکنون نیز در تشکیل ائتلاف ناکام بوده‌اند، رئیس جمهوری آلمان از آنگلا مرکل و اعضای دولتش خواسته تا هم‌چنان به کار خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان در مراسم یاد شده گفت: در چهار سال گذشته اتفاقات فراوانی رخ داد. گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به وظایفی که باید حل می‌شد دشوار بود، کاملا وضعیت واقعی امور را منعکس نمی‌کند.

به گفته اشتاینمایر، پاندمی کرونا جهان را زیر و رو کرد.

در ادامه رئیس جمهوری آلمان اشاره کرد: این مساله نیازمند تلاش منسجم و بزرگ از جانب شما و کل کشورها بود. چند سال گذشته شاهد تنش‌های بین‌المللی، بریگزیت پیچیده و دولت سابق آمریکا بودیم که نگرانی اندکی درباره نظم بین‌المللی و شراکت دو سوی اقیانوس اطلس داشت، یا بهتر بگوییم اصلا نگرانی نداشت.

اشتاینمایر معتقد است: اتحاد داخلی اروپا همچنان بی‌ثبات است و مساله کاهش تنش‌ها و یافتن توازن منافع در اروپا همچنان یکی از اهداف اصلی هر دولت جدیدی خواهد بود.

رئیس کشور آلمان همچنین گفت که در چهار سال گذشته کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم در حال کناره‌گیری آلمان حدود 600 قانون را به تصویب رساند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است