Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@05:36:44 GMT

آخرین وضعیت حسین آباد کالپوش 3 سال پس از رانش

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۲۰۴

آخرین وضعیت حسین آباد کالپوش 3 سال پس از رانش

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، گفت: برای بحث رسیدگی به مشکلات روستای رانش دیده حسین آباد کالپوش در حوزه های مختلف تاکنون بالغ بر ۸۰‌میلیارد تومان‌اعتبار هزینه شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

علیرضا شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه زمان در بحث رسیدگی به‌مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است، اظهار کرد: هر ۲۰ روز باید طی برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، رصد اقدامات در حوزه روستای حسین آباد کالپوش به صورت مدیریت پروژه ای، صورت‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اسکان ‌موقت در فاز اول بحثی حائز اهمیت است و امکانات استقرار در فاز اول توسط دستگاه های خدمات رسان و اجرایی باید هرچه سریعتر فرآهم شود.
شریفی نژاد در ادامه تاکید کرد: آوار برداری از مخروبه ها در سطح روستا به صورت جدی پیگیری و توسط دستگاه های اجرایی و بنیاد مسکن‌انقلاب اسلامی انجام شود.
وی تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، راه و شهرسازی شرق استان و سایر دستگاه های متقاضی، از طریق راه ها کارشناسی و در صورت وجود، تامین و مساعدت شود.
سرپرست ‌معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در پایان ضمن تاکید بر مساعدت همه جانبه با اهالی منطقه حسین آباد کالپوش، گفت: زیرساخت فناوری اطلاعات در روستای حسین آباد کالپوش و منطقه جدید فرآهم شده که جای تقدیر و تشکر دارد و نیاز است تلاش کنیم ‌تا از حوادث مشابه این ‌چنینی جلوگیری شده و طی ارتباط تنگاتنگ با ستاد مدیریت بحران و حضور در محل، رضایت نسبی ساکنین منطقه جلب شود.

همچنین ملایری، فرماندار شهرستان میامی گفت: در فاز اول بازسازی روستای حسین‌آباد کالپوش، ساخت ۱۱۳ واحد مسکونی برای خسارت دیدگان در دستور کار قرار رفت و عملیات عمرانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم ۱۸ هکتار زمین برای ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شد ادامه داد: ادارات نباید منتظر بودجه استانی و شهرستانی برای تکمیل واحدهای اداری و آموزشی منطقه کالپوش باشند.

فرماندار میامی گفت: در فاز سوم برای احداث منزل مسکونی برای ۳۵ نفر جامانده از کسانیکه خسارت دیده اند، ۱۸ هکتار زمین نیاز است که به بنیاد مسکن معرفی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش میامی استان سمنان روستای حسین آباد کالپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

روستای بهرام آباد در شهرستان سروآباد استان کردستان واقع شده است. فصل بهار بهترین بهانه برای گشت و گذار در طبیعت این روستا است. به دلیل کوهستانی بودن آن از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از طبیعت بهاری و خروش زیبای رودخانه این روستا ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع:شهروندخبرنگار - کردستان

 

بیشتر بخوانید:

نمایی از عمارت تاریخی امیرخان آران و بیدگل در روز‌های برفی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یاری امدادگران هلال احمربه مردم روستای سعید آباد رودبارجنوب
  • سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب