Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلی‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: نسبت به سنوات گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

او با بیان اینکه در مناطق قشلاقی تخریب‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، افزود: تخریب در مراتع ییلاقی صورت نمی‌گیرد و فقط مربوط به عدم رعایت میزان دام مجاز از سوی دامداران است که پوشش گیاهی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی‌زاده بیان کرد: در یگان حفاظت این اداره کل  ۹۸ نیروی حفاظتی فعال هستند که وظیفه  حفاظت جنگل‌ها و مراتع را برعهده دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها افزود:آتش‌سوزی در جنگل‌های استان ناشی از عوامل انسانی به صورت سهوی و یا عمدی است که  نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

او با بیان اینکه تا پایان امسال طرح جنگل کاری ۱۰۰ هکتار در این استان با هدف افزایش فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک اجرا می‌شود گفت: توسعه جنگل و تولید نهال در این استان مورد توجه قرار جدی گرفته است.

قلی زاده تصریح کرد: تولید نهال هم در ایستگاه نهال مغان به میزان ۶ میلیون و ۴۰۰ اصله انجام شده که با بهره‌برداری از آنها شاهد توسعه فضای سبز در استان خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: برای احیا ، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده است که به مرور انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی  برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را ۹۷۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت بیش از ۷۰ درصد خاک استان را شامل می‌شود.

قلی زاده از شهروندان خواست هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴و ۱۳۹ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تخریب مراتع حفاظت جنگل ها و مراتع مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل قلی زاده جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران