Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@15:19:15 GMT

آنگ سان سوچی اتهامات دولت نظامی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۲۹۴

آنگ سان سوچی اتهامات دولت نظامی را رد کرد

رهبر برکنار شده میانمار در نخستین شهادتش در دادگاه از زمان کودتای فوریه سال جاری میلادی که کشور را به آشوب کشاند و به یک دهه اصلاحات دموکراتیک پایان داد، اتهام دولت نظامی این کشور دال بر تحریک به ناآرامی‌های مدنی را رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رادیو بی‌بی‌سی برمه و خبرگزاری " Myanmar Now " به نقل از وکلای آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی برکنار شده میانمار گزارش دادند، سوچی اتهام تحریک در ارتباط با نامه منتشر شده توسط حزبش در فوریه سال جاری میلادی که در آن از سازمان‌های بین‌المللی خواسته بود با شورای نظامی همکاری نکنند را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه‌های دولتی میانمار تحولات مربوط به پرونده‌های حقوقی متعدد آنگ سان سوچی را گزارش نداده‌اند و "خین مائونگ زاو"، وکیل سوچی و تنها منبع اطلاعات عمومی درباره روند دادرسی و سلامتی وی اوایل ماه جاری میلادی از سوی مقامات نظامی حکم سکوت گرفت.

این دستور پس از آن صادر شد که خین مائونگ زاو اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، وین مینت، رئیس جمهور سرنگون شده میانمار در دادگاه شهادت داد که ارتش چند ساعت قبل از کودتا به وی دستور داد تا استعفا دهد و هشدار دادند که در غیر این صورت عواقبی در انتظارش خواهد بود.

این وکیل تاکید کرد، آنگ سان سوچی از وی خواست تا شهادت وین مینت را برای عموم مردم منتشر کند.

آنگ سان سوچی در یک مکان نامعلوم محبوس است و در جلسه دادرسی روز سه‌شنبه در دادگاه ویژه‌ای که در شهر نایپیداو، پایتخت میانمار برگزار شده بود، شرکت کرد.

سوچی به جرائم مختلفی چون نقض پروتکل های ویروس کرونا، برخورداری غیرقانونی از رادیوهای دو طرفه، قبول رشوه به صورت پول نقد و طلا، تحریک برای ایجاد ناآرامی‌های مدنی و نقض قانون اسناد محرمانه رسمی متهم شده است.

وکیل سوچی این اتهامات را که موکلش آنها را "پوچ" توصیف کرده، رد کرده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنگ سان سوچی جاری میلادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز یک شنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های A و B مشخص شود.

گروه A

در گروه A از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های میانمار و چین به مصاف هم خواهند رفت و تایلند میزبان با ویتنام حساس‌ترین بازی این گروه را انجام خواهند داد.

در این گروه تایلند با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرده است و ویتنام با ۴ امتیاز دوم است. میانمار با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و چین هم بدون کسب امتیاز شانسی برای صعود ندارد.

ویتنام برای آنکه بتواند راهی مرحله حذفی شود باید در دیدار برابر تیم قدرتمند تایلند موفق به کسب حداقل یک امتیاز شود و حتی در صورتی که به برتری برسد می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. از سوی دیگر اگر ویتنام در این دیدار شکست بخورد و میانمار موفق به شکست چین شود در این صورت تیم‌های ویتنام (تفاضل گل مثبت یک) و میانمار (تفاضل گل منفی ۵) هم امتیاز می‌شوند و برای تعیین تیم دوم صعود کننده کار به تفاضل گل کشیده می‌شود.

گروه B

در گروه B هم از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی عراق و استرالیا با هم دیدار می‌کنند و ازبکستان و عربستان هم به مصاف هم می‌روند.

در این گروه ازبکستان با ۶ امتیاز صدرنشین است. عراق و عربستان با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند و استرالیا بدون کسب امتیاز شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست داده است.

ازبکستان هرچند صعودش روی کاغذ قطعی نشده است اما تنها در صورتی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود که در تقابل با عربستان با اختلاف گل بالا شکست بخورد و در سوی دیگر هم عراق بتواند با تفاضل گل زیادی استرالیا را شکست دهد که به نظر نمی‌رسد این اتفاقات رقم بخورد و تقابل اصلی برای صعود از گروه را تیم‌های عراق و عربستان انجام خواهند داد.

کد خبر 6083984

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم‌نهایی جام ملت‌های فوتسال رسیدند
  • ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان