Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه وضعیت بهبود فضای سبز حاشیه معابر امروز بسیار مشهود است گفت: اولویت در اجرای طرح فوق خیابان‌های اصلی و سپس خیابان‌های فرعی بوده و در حال حاضر وارد بافت محله‌ها شده‌ایم.

مدیرعامل پارک‌های قم با بیان اینکه طرح مذکور برای شادابی شهر بسیار مهم است تصریح کرد: وقتی وارد بافت و کوچه‌ها شویم مردم ارتباط خوبی با درختان برقرار خواهند کرد و گونه‌های کاشته شده همه خزان‌دار بوده و سایه‌اندازی خوبی دارند که حال و هوای خوبی به شهر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: این طرح تاثیر به‌سزایی در زیباسازی شهر، ایجاد سبزی و طراوت و بالا بردن رطوبت و سایه‌اندازی که جای آن در قم کم بوده داشته، و این گونه‌ها هر سال رشد بیشتر داشته و مردم با فضای سبز آشتی خواهند کرد.

جوادیان تصریح کرد: این نهضت با مشارکت مردم در حال پیگیری است و درختان کاشت شده و وظیفه نگهداری بر عهده مردم گذاشته می‌شود که مردم هم همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند و این توسعه درختکاری هوای شهر را نیز بهبود می‌بخشد،در حال حاضر به ازای هر شهروند قمی بیش از ۲۰ مترمربع فضای سبز وجود دارد.

سید عبدالله میرابراهیمی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نیز از ایجاد مرکز ساماندهی و تبادل پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا با هدف ساماندهی مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در سطح شهر خبر داد.

میرابراهیمی طی بازدید از مرکز ساماندهی دریافت و پردازش پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا، گفت: مرکز ساماندهی دریافت و پردازش پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا، امکان ساماندهی صنوف مرتبط را با استقرار ۳۰ واحد صنوف مرتبط ایجاد کرده است که اولویت استقرار با مراکز فعال مورد تایید سازمان مدیریت پسماند خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه مشاغل مزاحم شهری و کارگروه مدیریت پسماند فعالیت این مراکز در مجموعه سایت البرز تعریف شده است و با توجه به تمایل نداشتن متصدیان این‌گونه مراکز جهت حضور در این مجموعه، سازمان مدیریت پسمانده شهرداری قم با مشارکت بخش خصوصی امکان ساماندهی را به صورت تجمیعی فراهم آورده است.

میرابراهیمی با بیان اینکه مشاغل مزاحم شهری باید از محدوده و حریم شهر منتقل شوند، بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات با توجه به وجود مشکل‌های زیست محیطی و بهداشتی در رسته مشاغل مزاحم شهری تعریف می‌شوند.

 سرپرست مدیریت پسماند قم همچنین با بیان این‌که طبق مصوبه کارگروه مدیریت پسماند و مشاغل مزاحم شهری، این‌گونه مراکز تحت نظارت مدیریت اجرایی سازمان مدیریت پسماند بوده، تصریح کرد: بازدید‌های دوره‌ای توسط نمایندگان مرکز بهداشت، اداره‌کل محیط زیست و نیروی انتظامی استان و سازمان مدیریت پسماند جهت نظارت بر فعالیت این صنوف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم درختکاری سازمان مدیریت پسماند مشاغل مزاحم شهری شهرداری قم فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی۹گانه نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رأی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087554

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»