Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@02:53:12 GMT

هشدار آلمان درباره توقف حمایت از سودان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۴۲۴

هشدار آلمان درباره توقف حمایت از سودان

وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر حمایت خود از عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده دولت انتقالی سودان، رخدادهای اخیر در این کشور را «کودتای نظامی و تحولی فاجعه‌بار» توصیف کرد.

 به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان همچنین تصریح کرد، کودتای نظامی در سودان، تحولی فاجعه‌بار است و این کشور را در وضعیتی خطرناک قرار داده و تردیدهایی را در مورد آینده صلح آمیز و دموکراتیک سودان ایجاد کرده که جامعه جهانی برای آن تلاش‌های زیادی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما اقدم نظامیان شرکت کننده در این کودتا در بازداشت عبدالله حمدوک و اشخاص دیگر به صورت غیرقانونی و استفاده از زور و قدرت علیه کسانی که برای دفاع از دموکراسی در سودان به خیابان‌ها آمدند را محکوم می‌کنیم.

هایکو ماس ضمن تأکید بر حمایت آلمان از ملت سودان و حمدوک، خاطرنشان کرد، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و حامیانش نباید مانعی برای دموکراسی باشند.

وزیر خارجه آلمان خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان در جریان کنترل نظامیان بر قدرت شد و هشدار داد، وضعیت سودان پیامدهای خطرناکی را بر تلاش‌های بین‌المللی خواهد داشت که آلمان در دوره اخیر از آن حمایت کرد.

هایکو ماس گفت، آلمان در حال هماهنگی گام‌های بعدی خود با شرکاء است.

وی گفت: رخدادهای سودان یک کودتای نظامی است و اگر فورا متوقف نشود تاثیرات حادی بر تعهدات بین‌المللی برلین دارد. این کودتا اصول تعهدات ما را از بین برده و آلمان به حمایت خود از سودان تحت شرایط فعلی ادامه نخواهد داد.

پیشتر منابع سودانی از بازگردانده شدن «عبدالله حمدوک» به خانه‌اش پس از دستگیری او در جریان کودتای نظامی ارتش خبر دادند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان که پیشتر دستور انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده در کشور کرده بود، ساعاتی قبل از آزادی حمدوک گفته بود: «حمدوک مهمان من در منزلم است و بازداشت نیست و بعد از آرام شدن اوضاع به منزلش بازمی‌گردد، بنابراین کودتایی صورت نگرفته است.»/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کودتای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنالنا بربوک در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان ادعا کرد: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

پیشتر نیز اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا موضع‌گیری مشابهی را اتخاذ و ادعا کرد که اتحادیه اروپا تشدید تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را مد نظر قرار خواهد داد.

همچنین ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه) در نشست مجلس عوام ادعا کرد که این کشور همسو با متحدان خود، تحریم‌های جدیدی را در پی اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی وضع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود