Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، درست چند روز پیش از شروع اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، گزارشی از این سازمان منتشر شده است که بیان می‌کند جهان با یک «فاجعه اقلیمی» روبروست.

در گزارش سازمان ملل آمده است که تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و افزایش دمای هوا بسیار اندک است و این امر می‌تواند عواقب فاجعه‌باری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش «برنامه محیط زیستی سازمان ملل متحد» چهارشنبه منتشر شد؛ در نتیجه‌گیری این گزارش آمده است که اقدامات تغییر اقلیمی که کشور‌های گوناگون و همچنین توافق‌نامه‌های بین‌المللی در حال انجام آن هستند، برای جلوگیری از افزایش دمای ۲.۷ درجه‌ای اخیر کافی نیست.

پیش از این دانشمندان اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب دریا‌ها و یا خشکسالی در برخی مناطق دیگر جلوگیری از افزایش دمای هوا بسیار حیاتی است.

گفتنی است روز یکشنبه اجلاس تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد در شهر گلاسکو انگلیس برگزار خواهد شد. این اجلاس از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ادامه خواهد داشت و بسیاری از رهبران جهان به همراه فعالان محیط زیستی در آن شرکت خواهند کرد.

تاکنون عدم حضور ملکه انگلیس در این اجلاس تایید شده و زمزمه‌هایی از عدم حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل تغییرات اقلیمی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود