Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:05:56 GMT

زرشک را تنها خشک بفروشید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۵۱۶

زرشک را تنها خشک بفروشید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست برای جلوگیری از سود دلالان، محصول زرشک خود را خشک بفروشند.

وحید ضیائیان احمدی، سه شنبه شب ۴ آبان به رسانه‌های گروهی گفت: تعاون روستایی خراسان جنوبی سال گذشته هزار تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری کرد.

وی بیان کرد: طبق قیمت گذاری از بازارهای شهرهای کلان کشور ، امروز خرید زرشک تَر کیلویی ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زرشک خشک با برگ ۴۵ هزار تومان و بدون برگ تا ۵۵ هزار تومان خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شود قیمت‌ها در بازار زرشک در حال ترمیم است که از تمامی زرشک کاران درخواست می کنیم در شرایط فعلی محصول زرشک خود را درصورت نداشتن بارگاه پس از خشک کردن در خرمن‌ها ، با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه زرشک پفکی (زرشکی که در بارگاه‌های زرشک به صورت بهداشتی و استاندارد خشک می‌شوند) از قیمت بالاتری برخوردار است، اظهار کرد: هم اکنون هرکیلوگرم زرشک پفکیِ پارسال با قیمت تا ۸۵ هزار تومان خریدار دارد.

وی با بیان اینکه زرشک در بارگاه های زرشک به مدت چهار ماه زمان نیاز دارد تا به زرشک پفکی اعلا تبدیل شود، افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک بشدت در حال افزایش است و درصورت شدت نگرفتن شرایط کرونایی در کشور، تا چند ماه آینده نیز قیمت زرشک پفکی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ضیائیان احمدی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند، که قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک، عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

وی با بیان امسال تعاون روستایی استان به علت تخصیص نیافتن اعتبار خرید زرشک در سال گذشته، به صورت مستقیم زرشک کشاورزان را خریداری نمی‌کند، تصریح کرد: تعاون روستایی بازارهای خرید زرشک در مشهد را شناسایی کرد و با ارسال نمونه‌های محصول از کشاورزان برای خرید زرشک از کشاورزان اقدام می‌کند.

ضیائیان احمدی یادآور شد: با زرشک کاران با مرجعه به تعاون روستایی و ارسال نمونه محصول به مشهد به خریداران این محصول متصل می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زرشك منطقه خراسان جنوبی تعاون روستایی صادرات زرشک تعاون روستایی خراسان جنوبی هزار تومان خرید زرشک زرشک پفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان خریداری شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌ از 10 هزار 126 تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت 10 درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 150 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 600 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  16 مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدحسینی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 32 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان 70 هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه