Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:25:31 GMT

احتمال اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۵۳۹

احتمال اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا بهمن ماه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: جاماندگان سهام عدالت 20 میلیون نفر هستند و با موافقت دولت با طرح مجلس در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا بهمن ماه امسال سهام عدالت گروه نخست که شامل 10 میلیون نفر از جمله 4 میلیون نفر از افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا قبل از 22 بهمن امسال واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس،‌ از مشمولان قبلی سهام عدالت که از سال 1384 شروع شد، حدود 2 میلیون نفر افرادی هستند که همه مراحل ثبت‌نام را گذرانده و حتی کارت پرس شده سهام عدالت در اختیار دارند، اما به گفته حسین امینی‌خواه رئیس هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به دلیل عدم هماهنگی بین سامانه شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت و سرور مرکزی سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی‌سازی این دو میلیون نفر از قلم افتاده و در حال حاضر با داشتن کارت پرس شده سهام عدالت به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

امینی‌خواه همچنین به فارس گفته بود تعدادی از افراد 6 دهک کم درآمد جامعه که باید سهام عدالت به آنها اختصاص می‌یافت نیز از ابتدا از قلم افتادند و نیز تعدادی از افراد ظرف 15 سال گذشته جزء دهک‌های کم درآمد جامعه قرار گرفته و باید سهام عدالت به آنها اختصاص یابد.

وی همچنین گفت‌:‌دولت قبلی با اختصاص سهام عدالت به افراد جدید مخالفت می‌کرد، اما دولت سیزدهم موافقت کلی خود را اعلام کرده و طرح‌هایی با کمک مجلس، وزارت اقتصاد و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در دست بررسی است که سهام عدالت به جاماندگان اختصاص یابد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سهام عدالت کمیسیون اقتصادی مجلس پورابراهیمی جاماندگان محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سهام عدالت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه‌ می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟   هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.   قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بارها شنیده شده و نمودهای عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.   ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیازهای واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض‌ جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...   اینها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.   در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه‌ می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟   در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟   در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟   مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند! کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟