Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@08:18:44 GMT

آخرین بازمانده دیوار چیـــن سارق کیف طلا بود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۶۸۰

آخرین بازمانده دیوار چیـــن سارق کیف طلا بود

یکی از اعضای باند تبهکاری دیوار چین، سه سال پس از آزادی با تشکیل باندی جدید نقشه سرقت ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا را اجرا کرد.

به گزارش مشرق، ۲۰ مهر امسال یک طلافروش سیار هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت کیف دستی‌اش که حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا بود، خبر داد.

شاکی در تحقیقات گفت: به همراه شریکم و یک نفر که نقش مراقب ما را داشت، برای فروش طلا راهی طلافروشی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۵ طلافروشی رفتیم اما وقتی از پاساژ خارج شده و به سمت خودروی ۲۰۷‌ام که در کنار خیابان ظفر پارک بود رفتیم من پشت فرمان نشستم که ناگهان دو موتورسوار به ما حمله کرده و کیف طلاها را سرقت کرده و متواری شدند. با این شکایت تحقیقات از سوی مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

بیشتر بخوانید

دستگیری سارقان منزل در درون کمد دیواری

کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداخته و موفق به شناسایی یکی از متهمان به‌نام جلال شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد جلال یکی از مجرمان سابقه‌دار و از اعضای باند قدیمی سرقت از طلافروشی‌ها موسوم به دیوار چین است که با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا کرده است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: پس از شناسایی یکی از متهمان این پرونده، به دستور بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه ۳۴، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شده و مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند. با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کیلو و ۸۰۰ گرم طلا و یک صد و پانزده هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا اعتراف کرده و مدعی شدند که یک کیلو و ۶۰۰ گرم از طلاها را در بازار فروخته‌اند و با پول فروش طلاها دلار خریده‌اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

گفت‌وگو با سردسته باند

چند سال زندان بودی؟

 به خاطر سرقت‌های قبلی‌ام ۱۸ سال در زندان بودم و سه سال قبل آزاد شدم.

چرا دوباره شروع به سرقت کردی؟

 نیاز مالی داشتم. در این سه سال با موتور کار می‌کردم اما تحمل فقر را نداشتم. به همین خاطر با تشکیل یک باند سرقت‌ها را شروع کردم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سرقت دیوار چین سرقت طلا پلیس دستگیری اخبار حوادث گرم طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی سرقتی و سارق سابقه دار توسط مرزبانان آستارا

سرهنگ حمید باقری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اشراف اطلاعاتی مرزداران گروهان مرزی خانبلاغی آستارا مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی سرقتی در محور آستارا به اردبیل موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در اقدامی عملیاتی خودروی سمند را که راننده آن دارای سابقه سرقت بوده در حین ورود به این شهرستان متوقف کردند.

جانشین هنگ مرزی آستارا از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و در پایان از شهروندان خواست ضمن مجهز نمودن وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مأمورین اطلاع دهند.

کد خبر 6063026

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد/ متهم دستگیر شد
  • کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان
  • دستگیری ۲ سارق و یک مالخر در شهرستان بشرویه
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • توقیف خودروی سرقتی و سارق سابقه دار توسط مرزبانان آستارا
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک