Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر ویژگی‌های نخستین تا هشتمین سفر رئیس‌جمهور حفظ شود، سفرهایش مفید و تأثیرگذار خواهند بود، گفت: اینکه رئیس‌جمهور و اعضای کابینه او تصمیم بگیرند سرزده به کدام استان و منطقه سفر کنند، باعث می‌شود بازی‌های غلطی که در سال‌های اخیر در کشور رایج شده و اینکه گزینشی بخواهند رئیس‌جمهور را به جاهای مشخصی ببرند، امکان‌پذیر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه سفر‌های استانی رئیس جمهور با چند رویکرد می‌تواند مفید باشد، گفت: شرط نخست آنکه این سفر‌ها کوتاه باشند و دیگر اینکه سفر‌ها به‌هیچ عنوان تشریفاتی نشوند و در آن‌ها ستاد استقبالی ایجاد نشود که شروع به خرج کرده، بنر بزند و مردم را برای دیدار با رئیس جمهور به استادیوم بیاورند، اینگونه ارزش این سفر‌ها کم می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه سفر‌های رئیس جمهور تاجایی که ممکن است باید سرزده و بی‌خبر باشند، افزود: برخی مسئولان استانی وقتی از قبل متوجه سفر و مکان‌های مورد بازدید رئیس جمهور می‎شوند، متاسفانه دست به صحنه سازی می‌زنند و این تبدیل به یک عادت غلط شده است. شاید برخی از این مسئولان استانی سعی کنند رئیس جمهور را به مناطقی ببرند که مشکلی ندارند.   کوشکی گفت: اینکه رئیس جمهور و اعضای کابینه او تصمیم بگیرند سرزده به کدام استان و منطقه‌ سفر کنند، باعث می‌شود بازی‌های غلطی که درسال‌های اخیر در کشور رایج شده و اینکه گزینشی بخواهند رئیس جمهور را به جا‌های مشخصی ببرند، امکانپذیر نشود.    وی در عین حال تصریح کرد: رئیس جمهور باید در این سفرها بتواند بدون واسطه و رودر رو با مردم  در نقاط مختلف کشور سخن بگوید نه اینکه از پشت تریبون برای هزاران نفر صحبت کند. خوشبختانه در سفر‌های اخیر رئیس جمهور بخش زیادی از این نکات رعایت شده است.
کوشکی عنوان کرد: اگر این ویژگی‌هایی که سفر نخست تا هشتم رئیس جمهور داشت، حفظ شود سفرهایش مفید و تاثیرگذار خواهند بود؛ نخستین فایده سفر‌های رئیس جمهور مشاهده میدانی خواهد بود. قطعاً رئیس جمهور از مجاری متفاوت اطلاعات و گزارشات را دریافت می‌کند اما باید سازوکاری وجود داشته باشد تا این گزارشات با واقعیت‌ها تطبیق داده شوند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سفر‌های رئیس جمهور باعث ایجاد صمیمیت بین مردم و مسئولان می‌شود، تصریح کرد: این سفرها گسست و فاصله‌ای که با مردم ایجاد شده را ترمیم می‌کند و هرچقدر رفتار رئیس جمهور و هیئت همراهش صمیمانه، مودبانه‌تر و دوستانه‌تر باشد این فواصل بیشتر ترمیم می‌شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ممکن است در برخی سفر‌ها و بازدید‌ها مردم مشکلاتی را مطرح کنند که بنیادی نیستند و نیاز به بررسی عمیق و کارشناسی ندارند و ناشی از تنبلی، کارآمدی و کج فهمی یک مدیر استانی باشند که در این صورت با دستور رئیس جمهور حل می‌شوند اما توجه به عدم تصمیم گیری احساسی نیز نکته مهمی است که در این سفرها باید مورد توجه قرار گیرد.    بیشتر بخوانید:  افزایش محبوبیت رئیسی/ رئیس‌جمهور به مناطقی سفر می‌کند که مقامات قبلی سفر نمی‌کردند   انتهای پیام/  برچسب ها: رئیس جمهور سفرهای استانی محمدصادق کوشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور سفرهای استانی محمدصادق کوشکی سفر ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند

استاندار استان سمنان از سفر روز پنجشنبه رئیس‌جمهور و هیات دولت به این استان خبر داد و گفت: در این سفر پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان در دستور کار رئیس‌جمهور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در حالی که سید ابراهیم رئیسی به همراه برخی از اعضای هیات دولت در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، آخر هفته به استان سمنان سفر می‌کند، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رئیس‌جمهور بوده است.

استاندار سمنان افزود: دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در آخرین دیدار شورای اداری استان ۲۴ دستور ویژه به ۹ وزارتخانه صادر کرد که به حمدالله پیگیری و محقق شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

هاشمی تاکید کرد: ۲ عامل موجب شد که سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به تاخیر بیفتد یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری ماه مبارک رمضان و ان شاء الله در پنجشنبه هفته جاری سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند