Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از بلژیک خواست برای حمایت از راه‌حل دوکشوری و نجات آن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

 به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با الیان تیلیو، رئیس پارلمان بلژیک در بروکسل اظهار کرد: اکنون که دولت اسرائیل سیاست توسعه شهرک‌سازی‌ها، تصرف اراضی و نابودی هر فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین را در پیش گرفته، زمان مناسبی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین جهت حمایت از راه‌حل دوکشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون از مجموع ۱۹۳ کشور ۱۳۹ کشور یعنی ۷۰ درصد کشورهای جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

اشتیه در ادامه دیدار خود با تیلیو، تخلفات مستمر رژیم اشغالگر در حق مردم فلسطین از جمله تصرف اراضی، تخریب خانه‌ها، سرقت منابع آب آنها، افزایش اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها، استمرار محاصره نوار غزه، توقف روند بازسازی غزه و ممانعت از برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی را یادآور شد.

طبق بیانیه‌ای که پیشتر ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین منتشر کرده بود، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه سفر اروپایی را با هدف جلب حمایت‌های سیاسی و مالی از تشکیلات خودگردان آغاز کرد.

اشتیه روز سه‌شنبه با انتشار توییتی مذاکرات با مقامات اروپایی در بروکسل را نتیجه‌بخش خواند و اعلام کرد که در این گفتگوها به موارد نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل پرداخته شد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با تاکید بر پایبندی فلسطین به اصول و حقوق بشر، دموکراسی و تعددگرایی گفت: این موارد وجه مشترک فلسطین و اتحادیه اروپا است.

او افزود: فلسطین حمایت از حقوق بشر در فلسطین را که به دلیل تخلفات اسرائیل در معرض خطر قرار گرفته، خواستار است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین کشور فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • حمله محمود عباس به آمریکا