Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس ژائله روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی ایلخچی با وی در محل اتاق تبریز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره برداشت پسته در این شهر، افزود: ایلخچی از قطب های تولید محصولاتی مانند پیاز در استان بوده که با توجه به اجرایی شدن تغییر الگوی کشت، کشت محصولاتی مانند پسته در این بخش آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تداوم و افزایش تولید محصول پسته در ایلخچی می توان صنایع تبدیلی را در این شهر راه اندازی کرد و اتاق بازرگانی تبریز نیز آماده هرگونه همکاری برای توسعه حوزه کشاورزی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای اسلامی ایلخچی نیز در این دیدار بر برنامه ریزی های انجام شده برای حرکت این شهر به سمت تبدیل شدن به قطب تولید پسته در استان تاکید کرده و بر افزایش تولید و بهره وری این محصول در سال های آینده اعلام آمادگی کردند.

آذربایجان شرقی حدود ۳۵ صدم درصد از مجموع بیش از ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیرکشت باغات پسته و مقام هفتم را به خود اختصاص داده است و بیشترین پراکنش سطح زیرکشت پسته در شهرستان های اسکو، مرند، آذرشهر، بناب، عجب شیر و تبریز قرار دارد.

باغات پسته ایلخچی از قطب های تولید این محصول در استان محسوب می شود و ارقام تولیدی پسته موجود در استان احمد آقایی، اکبری، کله قوچی، شاه پسند، ریزقزوین، زرند کرمان و سایر ارقام بومی است.

شهر ایلخچی آذربایجان شرقی با جمعیت حدود ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.

برچسب‌ها پسته آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی ایران کشاورزی ایلخچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی ایران پسته آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی ایران کشاورزی ایلخچی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز

 فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تامین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودرو‌های شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)  تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز