Web Analytics Made Easy - Statcounter

به طوری که بلافاصله پس از این سخنرانی ارزش لیر ترکیه مجدد در روز دوشنبه کاهش یافت. این کاهش باعث شد که افت جدیدی برای واحد پول این کشور ثبت شود.

ضربه ی دیگری که به ترکیه وارد شد از جانب سازمان FATF بود که این کشور را در لیست کشورهای خاکستری که اقدامات لازم را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام نداده اند، قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا نرخ برابری لیر ترکیه با دلار تا ۹.۸۵ سقوط نمود و سرانجام در ۹.۷۴ ثابت شد. به صورت کلی لیر در سال میلادی جاری بیش از ۲۰ درصد افت ارزش را تجربه کرده است. اما این سقوط ارزش چه تاثیری بر قیمت سفر به استانبول و سایر شهرهای ترکیه خواهد داشت؟

تاثیر کاهش ارزش لیر بر هزینه تور و سفر به استانبول

مسافرانی که قصد سفر با  تور استانبول از مشهد، تهران، شیراز و .. را با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده  در کشور ترکیه دارند، می بایست قبل از هر اقدامی موارد به موارد زیر توجه داشته باشند:

 اکثر آژانس های مسافرتی که تورهای ترکیه را به فروش می رسانند، نه با لیر بلکه با دلار هزینه تور و همچنین اقامت هتل را محاسبه می کنند. بنابراین آنچنان تغییری در هزینه های اولیه سفر به ترکیه ایجاد نمی شود.

 کاهش ارزش لیر برای مسافران ترکیه کاملا بی تاثیر نبوده و افرادی که به این کشور می روند می توانند اجناس با کیفیت ترک را در گذشته با قیمت های سر سام اوری فروش داشتند را، در حال حاضر با نرخی مناسب تر تهیه کنند. همین کاهش ارزش پول ملی ترکیه و به طبع آن ارزان شدن کالاها، سبب هجوم ساکنین کشورهایی مانند بلغارستان و یونان به مناطق نزدیک به مرز برای خرید اجناس مختلف شده است.

· از مزیت های اصلی کاهش ارزش لیر می توان به هزینه ی مربوط به تست کرونا نیز اشاره نمود. با توجه به آن که کرونا هنوز از بین نرفته است باید در هنگام خروج از این کشور پس از اقامت بیش از ۹۶ ساعت، تستی با هزینه ی شخصی مسافر انجام شود که حداقل ۱۵۰ لیر می باشد.

لینک مرتبط: افزایش قیمت بلیط هواپیما در کار نیست

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که ارزش لیر ترکیه با کاهش شدید مواجه شده، چراکه پس از بحران سال ۲۰۰۱ لیر ترکیه کاهش شدیدی را تجربه نمود که باعث شد بسیاری از مسافران از سراسر دنیا به سمت ترکیه کشیده شوند. افزایش ورودی به ترکیه به حدی رسیده بود که حتی باعث واکنش رسانه هایی مثل گاردین و ایندیپندنت شد که کاهش ارزش لیر را انگیزه ی اصلی سفر گردشگران به این کشور دانستند.

کد خبر 634334 برچسب‌ها سفر - گردشگری اقتصاد ارز - بازار جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری اقتصاد ارز بازار جهانی کاهش ارزش لیر لیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070415 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها