Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@16:47:13 GMT

خستگی جزو علایم کرونا است؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۸۶۸

خستگی جزو علایم کرونا است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، خستگی ممکن است به دلایل مختلف مانند کار زیاد، بی خوابی یا ابتلا به یک بیماری رخ دهد؛ به هر حال به منظور مقابله با خستگی باید ابتدا دلیل آن مشخص شود. همانطور که مشخص است گونه دلتا ویروس کرونا باعث بروز تب بالا و خستگی شدید می‌شود، اما گاهی اوقات تفاوت قائل شدن بین خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ و بیماری‌های فصلی دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ چگونه است؟

زمانی که فرد خسته است انرژی و انگیزه لازم برای انجام کار‌های روزانه خود را ندارد. با وجود این که خستگی معمولاً به دلیل تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی رخ می‌دهد بعضی از بیماری‌ها نیز باعث بروز خستگی خفیف تا شدید می‌شود. گاهی اوقات خستگی با چندین ساعت استراحت کردن بهبود پیدا می‌کند، اما خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ برای مدت بیشتری ماندگار خواهد بود و مانع انجام دادن هر نوع فعالیتی می‌شود.

در صورتی که خستگی با دیگر علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ همراه باشد می‌توان نتیجه گرفت که این خستگی نیز مربوط به این بیماری است و دلیل دیگری ندارد. خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً زودتر از دیگر علائم پدیدار می‌شود و سپس با ضعف، کاهش پلاکت خون و درد عضلانی همراه خواهد شد.

دلایل بروز خستگی چیست؟

رژیم غذایی، شیوه زندگی و بی خوابی می‌تواند جز دلایل بروز خستگی در نظر گرفته شود البته خستگی ناشی از این عوامل با گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند. زمانی که یک عامل بیماری‌زا به بدن حمله می‌کند سیستم ایمنی بدن با آن مقابله می‌کند در این صورت فرد مشکلاتی مانند التهاب و خستگی را تجربه خواهد کرد.

بیماری‌هایی که باعث بروز خستگی می‌شوند شامل کووید -۱۹، آنفلوآنزا، بیماری‌های فصلی واگیردار، بیماری‌های غده تیروئید و اختلالات غده درون ریز و هورمونی می‌شود علاوه بر این مصرف بعضی از دارو‌ها برای مدت زمان طولانی باعث بروز خستگی مزمن می‌شود.

آیا خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ نگران کننده است؟

متخصصان معتقدند که خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ بسیار متفاوت از دیگر خستگی‌ها است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خستگی یکی از رایج‌ترین علائم مبتلا شدن به گونه دلتا ویروس کروناست که فرد را تا هفته‌ها پس از بهبود پیدا کردن نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد در هر گروه سنی و حتی کودکان نیز ممکن است خستگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند گاهی اوقات این مشکل به حدی پایدار و ماندگار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

مهمترین عواملی که باید در مورد خستگی در نظر گرفت مدت زمان بروز آن و دیگر علائم مربوطه است. برای نمونه در صورتی که فرد علاوه بر خستگی دیگر علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ را تجربه کند باید تست کرونا را انجام دهد و به پزشک مراجعه کند. روش درمان صحیح خستگی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است گاهی اوقات ممکن است تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی در این زمینه تأثیرگذار باشد.

پربیننده ترین ۵ راز طلایی کاهش وزن! همه چیز درباره انار و خواص آن! از بین بردن جرم دندان بدون نیاز به دندان‌ پزشک گلی که شما را مجبور به خودکشی می‌ کند! + عکس با این روش راحت ۲۰ کیلو کم کنید!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا گاهی اوقات بروز خستگی دیگر علائم بیماری ها باعث بروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

کد خبر 6088226

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست