Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار استان ها، اکنون با افزایش جایگاه های سوخت متصل به سامانه هوشمند در سراسر کشور این جایگاه ها در مدار عرضه قرار گرفته و امکان دریافت بنزین با نرخ آزاد نیز در آنها فراهم شده است .

در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت در روز گذشته ، استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شد اما طبق گزارش های خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور هم‌ اکنون سوخت‌گیری در بیشتر جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، به دلیل پراکندگی جایگاه‌های سوخت در کشور و لزوم حضور کارشناسان فنی، رفع صد درصدی این مشکل مقداری زمان‌بر خواهد بود.

براساس اعلام مسوولان شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی، سهمیه سوخت یارانه‌ای کاملاً برای دارندگان کارت سوخت محفوظ خواهد بود و شایعات افزایش قیمت سوخت کذب بوده و به هیچ وجه صحت ندارد.

همچنین هیچ مشکلی از نظر کمبود بنزین در کشور وجود ندارد و به‌زودی تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت به مدار بهره‌برداری بازمی‌گردند و تا زمان رفع مشکل سامانه، عرضه بنزین سه هزار تومانی در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌گیرد، ازاین‌رو نیاز به هجوم و مراجعه بی‌مورد به جایگاه‌های عرضه بنزین وجود ندارد.

به گفته مسئولان وزارت نفت، اکنون بیشتر جایگاه های سوخت کشور وارد مدار شده اند و مابقی نیز به زودی وارد مدار خواهند شد و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت این مشکل فنی به طور کامل رفع خواهد شد و جایگاه های سوخت بنزین به روال عادی سرویس‌ دهی خواهند کرد.

بر اساس گزارش های رسیده از استان قزوین، بیشتر جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین در این استان به صورت دستی وارد مدار فعالیت شده اند و پیش بینی می شود مشکل فنی ایجاد شده در این مکان‌ها حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل مرتفع شود.

به گفته مسئولان این استان ، اشکالات فنی به وجود آمده موقتی است و به زودی کاملا رفع خواهد شد .

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز در این باره گفت: در حال حاضر فقط برخی از جایگاه های عرضه بنزین در مشهد در بخش نرم افزاری مشکل پیدا کرده‌اند و هم اکنون مشکلی در سایر جایگاه های بنزین شهرستانهای استان نیست.

محمدرضا دبیری افزود: از زمان بروز نقص فنی در جایگاه های عرضه سوخت کل کشور، مساله گام به گام از سوی مسوولان حوزه مدیریت بحران خراسان رضوی بررسی شده و مشکل تک تک شهرستانها حل شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون جایگاه های عرضه سوخت شهرستانهای خراسان رضوی مشکلی ندارند اما برخی از جایگاه ها در مشهد دچار مشکل در سامانه هستند که موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در این باره گفت : فعالیت ۷۰ جایگاه عرضه بنزین در این استان از سرگرفته شده و روند سوخت گیری به حالت عادی بازگشته است.

پیمان بهرامی اعلام کرد: با تلاش عوامل فنی شرکت نفت بعد از مشکل به‌ وجود آمده در سامانه توزیع هوشمند سوخت، فعالیت ۷۰ جایگاه عرضه بنزین در استان برقرار شد و تاکنون تنها ۱۷ جایگاه در مدار قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: بنزین مورد نیاز شهروندان بین ۸۰ درصد جایگاه‌های لرستان توزیع شد و پس از اختلال در فعالیت سامانه هوشمند جایگاه های عرضه سوخت، اکنون عرضه بنزین در جایگاه های سوخت روال عادی دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه ، ۷۵ درصد جایگاه‌های سوخت استان فعال هستند و روند سوخت رسانی به خودروها در آنها جریان دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان نیز گفت: پس از قطع ارتباط سامانه هوشمند جایگاه ها با مرکز در یک اقدام فوری ١۴ تیم تخصصی از کارشناسان سامانه هوشمند به نقاط مختلف استان اعزام شدند که موفق شدند تا صبح چهارشنبه  ۶۴درصد پمپ بنزین ها را به مدار خدمت بازگردانند.

فضل الله اکبری افزود:هم اکنون ۱۰۵جایگاه از مجموع ۱۶۴پمپ بنزین استان در حال خدمت رسانی هستند که با تلاش بی وقفه کارکنان و متخصصان منطقه هرمزگان همه جایگاه های عرضه سوخت استان بتدریج به عرصه سوخت‌رسانی و خدمت  به مردم بازمی‌گردند.

بر اساس گزارش رسیده از گرگان، معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به استمرار تلاش‌ها برای حل کامل وقفه به وجود آمده در عرضه جایگاه سوخت بنزین گفت: در زمان حاضر ۱۸ درصد جایگاه های سوخت این استان بنزین عرضه می کنند.

احسان مکتبی اظهارداشت: مشکل به وجود آمده در امر توزیع و عرضه بنزین مربوط به سراسر کشور است که این مورد در استان در حال برطرف شدن است.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها مشهد گرگان نفت شرکت ملی پالایش پمپ بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گرگان نفت مشهد گرگان نفت شرکت ملی پالایش پمپ بنزین جایگاه های عرضه سوخت جایگاه های سوخت سامانه هوشمند عرضه بنزین سراسر کشور جایگاه ها وجود آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی