Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز نخست پروژه احداث پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان که محلی برای تعمیر و توقف قطارهای خط ۳ مترو به حساب آمده و با بهره برداری از آن امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط میسر می‌شود، مراحل پیشرفت عملیات اجرایی را پشت سر می‌گذارد و برای تسریع در تکمیل آن، تامین به موقع منابع مالی یک پیش شرط اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا کرد رستمی سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان با اعلام مطلب فوق افزود: کلنگ احداث پایانه آزادگان در منطقه ۱۸، آبان ماه سال گذشته بر زمین زده شد و در حال حاضر چند جبهه کاری از پروژه فعال است. برای دسترسی به سه راهی موجود در جنوب خط ۳، انحراف ترافیک در بزرگراه آیت الله سعیدی انجام و عملیات خاکی به همراه احداث سازه نگهبان (شمع و سرشمع) طبق برنامه پیش می‌رود.

همچنین احداث یک تونل ۴۰ متری زیر خط راه‌آهن و یک تونل ۳۰ متری در جوار بزرگراه آیت الله سعیدی و سازه گالری در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی و محور راه آهن نیز در حال اجراست و همزمان در اراضی مربوط به پایانه، عملیات خاکبرداری به تراز کف رسیده است. از طرفی جمع‌آوری پسماندهای مدفون در محوطه‌ای به وسعت ۶ هکتار از این اراضی هم در دستور کار قرار دارد.

کردرستمی با بیان اینکه از ابتدا قرار بر این بوده تا ۷۰ درصد هزینه ساخت پایانه آزادگان از طریق تهاتر املاک و ایجاد مجتمع ایستگاهی تامین شود، گفت: پروژه در وضعیت قابل قبولی از حیث سرعت گرفتن عملیات اجرایی در جبهه‌های مختلف کاری قرارگرفته اما به هر حال تامین به موقع منابع مالی، لازمه استمرار روند پیشرفت کاراست و این مهم باید به صورت مداوم مدنظر قرار گیرد.

سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان در پایان گفت: با در نظر گرفتن موضوع اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده‌ای نه چندان دور، اهمیت ساخت و بهره برداری به موقع از پایانه مذکور دوچندان بوده و این پایانه به یکی از مهمترین اجزای شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت تبدیل خواهد شد.

کد خبر 5337124

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو پایانه مسافربری پروژه های شهری شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی کیفیت هوای تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران وزارت میراث فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ترافیک پیش بینی وضعیت هوا موزه سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا ذرات معلق پایانه آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران

حسن بهرام‌نیا در جریان بازید از زیرساخت‌های اربعین مهران اظهار کرد: برای رفاه حال زائران با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

وی افزود: وجود این پارکینگ از ضروریات پایانه مرزی مهران محسوب می‌شود که عملیات این پارکینگ در حال انجام است.

بهرام نیا تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک، اضافه کرد: در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ( ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • (ویدئو) لحظه برخورد عجیب خودروی سواری با چراغ برق در بزرگراه آزادگان
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد